Market Intelligence

Met market intelligence kun je vanuit de informatie over het heden de toekomst voorspellen. Met als doel organisaties helpen beslissingen te nemen in onzekere omstandigheden, door marktkansen te zien, strategieën te bedenken en marktontwikkelingen te volgen. Market intelligence gaat verder dan marktonderzoek en gaat uit van productanalyse, concurrentieanalyse, consumentenanalyse en - heel belangrijk als het om toekomstige kansen en bedreigingen gaat - marktanalyse.

- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan

Rauwe data mét expertkennis

Organisaties beschikken vaak niet over gegevens van concurrenten en de ontwikkeling van markten buiten de eigen sales. Wageningen Economic Research kan een uitgebreide externe analyse verrichten en ontwikkelingen in de omgeving vertalen naar strategische opties. Hierbij gaat het niet alleen om rauwe data, ook om kennis. Dat is de toegevoegde waarde van market intelligence bij Wageningen Economic Research: de combinatie van data én de expertkennis van de eigen onderzoekers, partners en bedrijven uit de sector.

Waarom in zee met Wageningen Economic Research?

Met 75 jaar ervaring in onderzoek heeft Wageningen Economic Research een uniek netwerk opgebouwd als het gaat om kennis van voedselmarkten. Wageningen Economic Research beschikt over data, expertise en een netwerk om snel, betaalbaar en onderbouwd een strategie te bepalen. De unieke combinatie van data, modellen en kennis van Wageningen Economic Research bieden vernieuwende inzichten en integrale adviezen bij beleid en besluitvorming, en dragen bij aan een duurzamere wereld.