Over ons

Wageningen in’to Languages is het expertisecentrum voor taal en communicatie van Wageningen University & Research.

Wageningen in’to Languages verzorgt taaltrainingen voor studenten en medewerkers van Wageningen University & Research en externe klanten. Daarnaast kun je bij ons terecht voor taaltoetsen, vertalingen en tekstredactie, communicatietrainingen, coaching en advies.

Missie

Wageningen in’to Languages opent nieuwe werelden voor ambitieuze professionals, wetenschappers en organisaties. We helpen hen hun doelen te bereiken door hen te laten excelleren in taal en communicatie.

Visie

Mondialisering verandert de wereld. Steeds meer acteren organisaties, professionals en academici op internationaal niveau. Maar ook in eigen land zijn taalbeheersing, goede communicatieve vaardigheden en interculturele samenwerking succesfactoren van betekenis. Juist op dit snijvlak biedt Wageningen in’to Languages haar diensten aan en willen wij onze positie de komende jaren versterken.

Partners

Vanaf 2011 werkt Wageningen in'to Languages intensief samen met Radboud in'to Languages, het expertisecentrum voor taal en communicatie van de Radboud Universiteit Nijmegen. Door deze samenwerking kunnen wij onze klanten een breder en hoogwaardiger aanbod voor taalvaardigheidsonderwijs en vertaalservices bieden. Zowel Radboud in'to Languages als Wageningen in'to Languages krijgt zo een nog sterker academisch en internationaal georiënteerd profiel. Op die manier zijn we in staat te investeren in kwaliteitsverbetering en innovatie.

Facts & Figures

Aantallen

19 talen

• ca. 7.500 cursisten per jaar
  • ca. 575 trainingen per jaar
  • ca. 2.000 vertaalopdrachten per jaar
  • ca. 160 medewerkers

Klanttevredenheid

• tevredenheidsscore klanten overall: 9,2
  • tevredenheidsscore docenten: 9,2
  • tevredenheidsscore vertaalopdrachten: 8,5

Ons aanbod

• taaltrainingen (groepscursussen met open inschrijving en maatwerktrainingen)
  • communicatietrainingen in mondelinge en schriftelijke vaardigheden, persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
  • vertaal-, redactie-, ondertitel- en tolkenservice
  • advisering (communicatieadviezen, taalbeleidsadviezen)
  • (na)scholing voor docenten
  • ontwerpen van curricula (voor taal en communicatie)
  • ontwikkeling taaltoetsen
  • toetsing en assessments
  • projectonderzoek en kwaliteitsvisitaties
  • leermiddelenontwikkeling

Erkening en certificering

In'to Languages:

• is lid van de Vereniging van Universitaire Talencentra in het Nederlandse Taalgebied (NUT)
  • is onderdeel van Confédération Européenne des Centres de Langues de l'Enseignement Supérieur (CercleS).
  • is sinds 2009 in het bezit van het Keurmerk Inburgeren van Blik op werk.
  • verzorgt de organisatie van de Cambridge ESOL-examens voor de British Council.
  • participeert in de Kwaliteitsgroep Educatie en Taal
  • is sinds 2022 in het bezit van het ISO17100-2015-certificaat, hét keurmerk voor kwaliteitsvertalingen.