Gratis vernieuwde lesmap Smaaklessen voor alle basisscholen in Nederland!

16 juni 2017

De lesmap van Smaaklessen is vernieuwd. Alle lessen zijn samen met het Voedingscentrum aangepast aan de nieuwste inzichten rondom de Schijf van Vijf. Alle basisscholen kunnen de vernieuwde lesmap nu gratis aanvragen via www.smaaklessen.nl/gratislesmap

Smaaklessen

Smaaklessen is een lesprogramma over eten en smaak voor groep 1 t/m 8 van de basisschool. Het is ontwikkeld door het Steunpunt Smaaklessen van Wageningen University & Research. Smaaklessen brengt kinderen op een speelse wijze kennis en vaardigheden bij over gezonde en duurzame voeding. Hoofdthema’s zijn smaak, gezond eten, voedselproductie, consumentenvaardigheden en koken.

Workshops

Voor scholen die nog niet bekend zijn met Smaaklessen worden door heel Nederland gratis workshops gegeven. In deze workshops kunnen leerkrachten door te proeven, voelen, ruiken en kijken zelf ervaren wat Smaaklessen inhoudt en komen ze ook meer te weten over andere activiteiten rondom gezond en bewust eten op school.

Aanvragen lesmap

Vraag nu gratis de vernieuwde lesmap aan en ga aan de slag met Smaaklessen! Wilt u meer informatie over Smaaklessen, dan kunt u contact opnemen met Steunpunt Smaaklessen; 0317-485966, smaaklessen@wur.nl.