Alumnibijeenkomst

KNM - Symposium Lucht- en waterverontreiniging: het omwonenden perspectief

Kennisnetwerk Milieu is de alumnivereniging voor Wageningse milieustudenten en mensen die werkzaam zijn in de milieusector en een band met Wageningen hebben. Zij organiseren jaarlijks 2 tot 3 activiteiten.

Organisator Kennisnetwerk Milieu

vr 5 april 2024 13:30 tot 17:00

Locatie Lumen 1 en 2, Gebouw 100, Wageningen Campus

Symposium Lucht- en waterverontreiniging: het omwonenden perspectief

Op vrijdag 5 april 2024 van 13.30–17.00 uur organiseert het Wageningse Kennisnetwerk Milieu (KNM) een symposium over lucht- en waterverontreiniging voor alle mensen die geïnteresseerd zijn in het bestrijden van lucht- en waterverontreiniging in de woonomgeving.
Niet alleen leden maar ook andere interesseerden zijn van harte welkom.

Programma

Hieronder vind je het programma. Aan het eind is er de mogelijkheid om te netwerken tijdens de netwerkborrel. De voertaal is Nederlands.

13.30 Inloop
14.00 Caroline Moermond, voorzitter KNM | Welkom
14.10 Prof. dr. Maarten Krol, WUR, Hoogleraar Luchtkwaliteit | Verspreiding van en blootstelling aan milieuverontreinigende stoffen: Tata Steel, pesticiden en fijnstof (houtstook)
14.30 Dr. Chiel Jonker, UU, Senior onderzoeker milieuchemie | PFAS in Nederland: van bron tot burger
14.50 Frans de Bree, Buro Blauw | De rol van de milieuconsultant bij problemen met luchtkwaliteit
15.10 Ir. Jelmer Buijs, Onafhankelijk deskundige op milieugebied | Bewonersacties in Drenthe tegen luchtverontreiniging met pesticiden
15.30 Afsluitende discussie
16.00 Netwerkborrel

Graag opgeven via het aanmeldformulier. Vul hier het aanmeldformulier in.

Kosten & aanmelden

Voor iedereen is het gratis (inclusief borrel).