Meer over Bollen, Bomen & Fruit

Praktijkonderzoek Bollen, Bomen & Fruit is hèt kenniscentrum voor deze sectoren, met ervaren medewerkers en meer dan 100 jaar onderzoekservaring. Onze expertise omvat een breed scala aan thema's. We zijn de schakel tussen wetenschap en praktijk voor de tuinbouwsector en alle belanghebbenden.

De business unit Praktijkonderzoek Bollen, Bomen & Fruit vormt een belangrijke schakel tussen fundamenteel en toegepast onderzoek. Wij dragen bij aan een systematische, duurzame en kosteneffectieve ontwikkeling in de bollen-, bomen-/boomkwekerij- en fruitsector door onze onderzoeksresultaten en praktische kennis te combineren en te vertalen in praktische innovaties en concepten die telers en kwekers kunnen gebruiken om een economisch gezonde teelt te realiseren.

Wij onderzoeken en implementeren innovaties in de verschillende sectoren. Onze geïntegreerde aanpak is uniek, en bestaat uit een nauwe samenwerking met wetenschappers van Wageningen Plant Research, andere onderzoeksgroepen binnen Wageningen University & Research en andere universiteiten en instituten, handel en industrie, adviseurs en producenten. Wij zijn hiertoe in staat door ons grote netwerk. Om ervoor te zorgen dat we met praktische oplossingen komen die gemakkelijk introductie in de dagelijkse praktijk kunnen worden ingevoerd, betrekken we onze stakeholders voortdurend bij ons onderzoek. Kennisoverdracht van onze resultaten is daarom ook een ander belangrijk onderdeel in ons werk.