Nieuw online platform WUR Connect nu voor alle Wageningse alumni beschikbaar

24 maart 2017

Wil je in contact komen met Wageningse alumni, KLV-leden en/of studenten? Meld je dan nu aan op het nieuwe, online alumni platform en maak gebruik van de mogelijkheden die WUR Connect biedt. Er zijn al veel enthousiaste gebruikers. Zij hebben bijvoorbeeld oud-studiegenoten teruggevonden of elkaar tips gegeven over banen.

• Kom weer in contact; vind oude studiegenoten terug, ontdek waar ze zich mee bezighouden en blijf in contact
  • Geef iets terug; help mede-Wageningers aan de juiste contacten, een mooie stageplaats, vakkennis, een mentorschap of een nieuwe baan
  • Breid je netwerk uit; je netwerk is groter dan je denkt. Vind Wageningers op allerlei posities in de (inter)nationale wereld van het Wagenings domein
  • Ontdek carrièrekansen; ontdek jouw eigen carrièremogelijkheden. Werk mee aan nieuwe projecten, vind de leukste banen in de sector

Hoe? Bekijk de animatievideo (deze duurt 2 minuten) en zie hoe je updates kan plaatsen, leden kunt zoeken, vacatures kunt vinden/plaatsen en verfijnde zoekopdrachten kunt uitvoeren.

Lees over WUR Connect in het tijdschrift Wageningen World

Potentie

WUR Connect is sinds eind januari 2017 in de lucht. Op die datum zijn 6.300 KLV-leden digitaal uitgenodigd om zich aan te melden. Begin maart hadden ruim 1.500 KLV-leden dat al daadwerkelijk gedaan. Op 24 maart ontvingen 22.000 Nederlandse alumni een e-mail met een uitnodiging het platform te gaan gebruiken. Eind april worden nog eens 8.000 internationale alumni uitgenodigd. In het totaal telt WUR Connect dan ruim 36.000 potentiële gebruikers.

Wie gingen u voor?

In de eerste zes weken hebben al meer dan 300 alumni aangegeven dat zij coach voor een ander willen zijn. Er zijn al zo’n 150 stageplaatsen aangeboden. Er worden wekelijks nieuwe vacatures geplaatst door KLV Professional match. Ook zetten alumni, WUR Connect in als vacaturebank. De eerste alumna heeft al via WUR Connect een baan gevonden!

Ondertussen zijn al meer dan 100 foto’s gedeeld, naast de albums die al waren ingevoerd. Het oudste KLV-lid op WUR Connect is 96 jaar. Enige hulp bij het aanmelden was nodig, maar hij wilde heel graag toegang tot dit nieuwe platform om oude contacten aan te halen en oude foto’s te bekijken.

Je bent en blijft een Wageninger

Ga naar www.wurconnect.nl en meld je eenvoudig aan via LinkedIn, Facebook of met je e-mailadres. Doe dit het liefst vanuit Google Chrome, dan werkt de website het beste.

Hoewel WUR Connect in de eerste plaats bedoeld is voor Wageningse alumni, KLV-leden en studenten, mogen medewerkers van Wageningen University & Research zich ook aanmelden, rondkijken en gebruik maken van de mogelijkheden van het platform.

Vragen?

Stuur een mail naar alumni@wur.nl