Raad van bestuur benoemt nieuwe hoogleraar Urbane Economie

26 juli 2017

Prof. Eveline van Leeuwen wordt de nieuwe leerstoelhouder van de nieuwe leerstoelgroep Urbane Economie van Wageningen University & Research. De ingangsdatum van haar benoeming is 1 oktober 2017. Dat heeft de raad van bestuur van Wageningen University & Research besloten.

Prof.dr.ir. Eveline S. van Leeuwen (1978) studeerde in 2002 af aan Wageningen University & Research bij Landgebruiksplanning (Ruimtelijke planning). Daarna deed zij promotieonderzoek bij prof. Rietveld en prof. Nijkamp aan de Vrije Universiteit in Amsterdam waar zij in 2008 promoveerde en momenteel Universitair Hoofddocent (UHD) is.

In haar leeropdracht concentreert prof. Van Leeuwen zich op het domein ‘Urban Economics’ met twee centrale thema’s: Economie van duurzame urbane consumptie en gezonde levensstijl, en op het thema Economie en beleid op het grensvlak van stad en platteland.

Leeuwen_Evelinevan.jpg