Harold Swartjes nieuwe directeur Facilitair Bedrijf

1 maart 2022

De raad van bestuur van Wageningen University & Research (WUR) heeft Harold Swartjes per 1 juni 2022 benoemd tot Directeur Facilitair Bedrijf. Hij volgt Peter Booman op die per 1 januari met pensioen is gegaan.

De raad van bestuur is verheugd dat Harold Swartjes de functie binnen WUR op zich neemt om verder te werken aan een uitdagende en inspirerende werk- en studieomgeving van WUR en het ondersteunen van medewerkers en studenten in het gebruik daarvan. Swartjes zal sturing en leiding geven aan verschillende domeinen op het gebied van vastgoed, campusontwikkeling en huisvesting, IT, bibliotheek, inkoop, de facility services en locatiefaciliteiten.

“Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan bij de WUR en samen met collega’s, studenten en andere partners te werken aan excellente dienstverlening om zo een bijdrage te leveren aan de missie van de WUR; To explore the potential of nature to improve the quality of life”, zegt Swartjes. “Dat inspireert me en daar zet ik me heel graag voor in.”.

Harold Swartjes (56) brengt op het gebied van facility services brede ervaring in, zo werkte hij eerder bij het Ministerie van Economische Zaken, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Paleis van Justitie Arnhem en de Gemeente Nijmegen. Swartjes is momenteel directeur Facility Services bij Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam (UvA/HvA) en verantwoordelijk voor een brede portefeuille met daarin onder andere: huisvesting, inkoop, facility management en onderwijslogistiek.