Video: de toekomst van het onderwijs volgens Wageningse studenten

25 februari 2022

De Dies Natalis staat dit jaar in het teken van de toekomst van het onderwijs. We vroegen studenten op de Wageningen Campus naar hun visie op leren en studeren in 2030. ‘Het lijkt me heel cool als je een docent voor je kunt zien zonder dat die er fysiek is.’

Veel studenten denken bij dit onderwerp dus meteen aan digitale ontwikkelingen zoals AI, VR-brillen en hybride collegezalen. Op de Dies komen niet alleen technologische innovaties aan de orde, maar ook andere onderwijstransities. Wat zijn de trends in het hoger onderwijs? Volgt een student in 2030 nog wel een volledige studie aan één universiteit? Het onderwijs van morgen wordt onder andere besproken door keynote speaker Dirk van Damme, Senior Research Fellow bij het Center for Curriculum Redesign.

Lees meer en meld je aan