Open Dag Wageningen University druk bezocht

18 november 2013

De drukste Open Dag van Wageningen University ooit, op zaterdag 16 november 2013, verliep soepeltjes. Maar liefst 2750 scholieren waren naar Wageningen gekomen om zich te oriënteren op een studie, velen vergezeld door ouders, broers, zussen of vrienden. Er waren anderhalf keer zoveel bezoekers als in november 2012. En dat was destijds ook al een record.

Bacheloropleidingen Wageningen University

De pakweg 6000 bezoekers van de Bachelor Open Dag kregen voorlichting van honderden medewerkers en studenten van Wageningen University. Het was dus lekker druk. Alle twintig bacheloropleidingen presenteerden zich in standjes op de opleidingsmarkt en tijdens presentaties. De vijf geplande rondes waren niet voor alle opleidingen genoeg om alle belangstellenden van informatie te voorzien, dus gaven enkele opleidingen in meerdere ruimtes tegelijkertijd presentaties. Bovendien gaven ouders goed gehoor aan het verzoek niet met z’n tweeën hun kinderen naar de presentaties te vergezellen.

Volgende Bachelor Open Dag op 22 maart 2014

De volgende Open Dag voor de bacheloropleidingen van Wageningen University is op 22 maart 2014. De open dagen in het voorjaar werden voorheen altijd in april georganiseerd, maar omdat studiekiezers zich voortaan wettelijk vóór 1 mei moeten inschrijven bij een opleiding, is de voorlichtingsdag naar voren gehaald.

Master Open Dag op 12 december

De Master Open Dag is op donderdag 12 december 2103, van 16.00 uur tot 20.00 uur.