Wageningse alumna genomineerd voor Most Powerful Woman Award

1 november 2013

De Wageningse alumnus Aretha Aprilia is in haar geboorteland Indonesië genomineerd voor de 'Most Powerful Woman Award' uitgeschreven door het magazine ‘Her World’.

‘Her World’ is een toonaangevend tijdschrift in Singapore met edities in Maleisië, Indonesië, Thailand en Vietnam. Het voorziet bijna 190.000 (meest vrouwelijke) lezers van nieuws. ‘Her World’ publiceerde een interview met Aretha, waarin zij vertelt over haar loopbaan en haar werk.

Aretha Aprilia, tegenwoordig directeur van the Indonesia Centre on Sustainable Consumption and Production bij Surya University, studeerde Urban Environmental Management in Wageningen. In 2005 studeerde ze af.

Alumna Aretha Aprilia samen met haar moeder na het ontvangen van de MPW-award.

Aprilia was op vrijdag 11 oktober 2013 één van sprekers op een alumni bijeenkomst in Jakarta waar ze een enthousiast betoog hield over de ontwikkelingen op het gebied van Waste Water Management.  Ze sprak bij deze gelegenheid ook over haar tijd in Wageningen: “Deze periode vormde mij tot de professioneel milieudeskundige die ik nu ben.”