Product

Posters and Pitching (face-to-face)

Wil je leren hoe je jezelf en jouw ideeën het beste kunt verkopen door middel van een poster? Wil je leren hoe je een aansprekende poster kunt ontwerpen en deze op pakkende wijze kunt pitchen?

Deze cursus wordt aangeboden in samenwerking met de Wageningen Graduate Schools (WGS).

Cursusomschrijving

In deze cursus leer je hoe je een informatieve en aansprekende poster kunt ontwerpen en hoe je deze op pakkende wijze kunt pitchen. Je leert jouw overtuigingskracht te gebruiken om jouw ideeën aan jouw publiek te verkopen. Daarnaast ontdek je wat jouw sterke en zwakke punten zijn als presentator door middel van individuele feedback en ga je jouw eigen manier van pitchen ontwikkelen.

Doelgroep

Promovendi en postdocs die willen leren hoe ze een aansprekende poster kunnen maken en hoe ze deze op aansprekende wijze kunnen pitchen. Het maximale aantal deelnemers per groep is 10.

Doelstellingen van de cursus

• De cursist leert een aansprekende en informatieve poster te ontwerpen.
  • De cursist leert de poster op pakkende wijze te pitchen.
  • De cursist leert om zijn publiek te inspireren en te boeien in plaats van te onderwijzen.
  • De cursist legt passie in zijn/haar presentatie en brengt die over op het publiek.
  • De cursist leert zijn/haar publiek te betrekken door middel van miniconversaties over zijn/haar onderzoek.
  • De cursist leert de krachtige techniek van storytelling toe te passen.
  • De cursist geeft feedback op posters en pitches van anderen en krijgt zelf ook feedback.

Leerdoelen

• Identificeren en versterken van uw sterke en zwakke punten met betrekking tot het ontwerpen van een poster en het pitchen daarvan.
  • Leren omgaan met zenuwen en stress.
  • Op natuurlijke en doelgerichte wijze communiceren met uw publiek.
  • Ontwikkelen en toepassen van specifiek taalgebruik voor posters en pitches.

Praktische informatie en studiepunten

Toelatingseisen

Om tot deze cursus te worden toegelaten, moet je een score halen van minimaal 70 op de Oxford Online Placement Test (klik hier om te kijken hoe je je kunt aanmelden) of een gelijkwaardige score op een andere internationale test:

• Minimaal 6.5 op het IELTS-examen
  • Minimaal grade A op het FCE-examen (Cambridge)
  • Minimaal grade C op het CAE-examen (Cambridge)
  • Minimaal 87 op het TOEFL-examen (internet-based)
  • Een diploma van een Engelstalige Master wordt ook geaccepteerd.

Data en tijden

De cursus Posters and Pitching wordt één keer per jaar in het eerste semester gegeven. Klik hieronder voor het cursusrooster.

Rooster PhD en Postdoc cursussen 2024

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Vul dan ons registratieformulier in om je aan te melden voor onze notificatielijst en zo op de hoogte te blijven van nieuwe data en inschrijfmogelijkheden.

Cursusmateriaal

Powerpoint-presentaties op Brightspace.

Certificaat

De cursisten dienen alle lessen in zijn geheel te hebben bijgewoond om in aanmerking te komen voor het cursuscertificaat.

Kosten van de cursus

Gereduceerde prijs € 137
Universiteits-/interne prijs € 274
Externe prijs € 295

De prijs is inclusief studie- en cursusmateriaal.

* Wanneer heb je recht op de gereduceerde prijs?

• Promovendi van Wageningen University & Research met een goedgekeurd Training and Supervision Plan (TSP) die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University (EPS, PE&RC, VLAG, WASS, WIAS, WIMEK).
  • Postdocs van Wageningen University & Research die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University.

** Wanneer heb je recht op de universiteits-/interne prijs?

• Andere promovendi / postdocs en medewerkers van Wageningen University & Research.

Opzegtermijn

Je kunt je zonder bijkomende kosten afmelden voor de cursus tot vier weken voor aanvang van de cursus. Hierna zal het geldende tarief in rekening worden gebracht, tenzij je:

• iemand kunt vinden die je plaats wil innemen in de cursus. Geef in dat geval naam en contactinformatie van deze persoon door aan de cursuscoördinator. In dit geval bedragen de kosten voor opzegging € 50,-.
  • een geldige reden hebt om je af te melden voor de cursus (ziekte of een sterfgeval van een familielid van 1e of 2e graad). Dit geldt alleen voor promovendi en postdocs van Wageningen University & Research. In dit geval zal de gereduceerde prijs in rekening gebracht worden en verwachten we een e-mail van je supervisor/PI met de reden van afmelding.