Wageningen University & Research telt tien gouden opleidingen volgens EW

5 oktober 2022

In het onderzoek ‘EW Beste studies 2022’ krijgen tien van de 47 opleidingen van Wageningen University & Research een gouden medaille. De ranglijst wordt aangeboden aan scholieren die in de komende maanden hun studie kiezen.

Deze tien opleidingen hebben de gouden medaille gekregen in het onderzoek van EW (Elseviers Weekblad):

• Bachelor Agrotechnologie
  • Bachelor Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
  • Bachelor Biologie
  • Bachelor Bos- en Natuurbeheer
  • Master Development and Rural Innovation
  • Bachelor Economie en Beleid
  • Master Geo-Information Science
  • Master Molecular Life Sciences
  • Bachelor Plantenwetenschappen
  • Bachelor Soil, Water, Atmosphere

Nog eens acht opleidingen ontvingen een zilveren medaille, en vijf een bonzen medaille. Bijna de helft van alle opleidingen van Wageningen University & Research (WUR) viel dus in de prijzen.

Kritische klanten

De ranglijst is gebaseerd op een analyse van de oordelen van 286.000 studenten die de nationale Studenten Enquête 2022 hebben ingevuld. Volgens EW zijn studenten ‘ervaringsdeskundigen en (kritische) klanten: hun bevindingen kunnen aankomende studenten helpen bij het kiezen van een passende studie.’

Lees het blog voor studiekiezers en ouders over studiekeuze

Bachelor Open Dag

15 oktober is de Bachelor Open Dag. Daar kunnen scholieren die geïnteresseerd zijn in een bekroonde opleiding, meer te weten komen over wat WUR voor hen kan betekenen.

Op 13 oktober is de Master's Open Day. Geïnteresseerd? Lees meer.