Verbeter de consumentenacceptatie van voedingsproducten met minder suiker

Een in suiker verlaagd product wat voldoende zoet smaakt zodat consumenten het lekker vinden. Er is meer mogelijk dan een compensatie van smaak met behulp van zoetstoffen. Met verpakkingskenmerken als kleur en informatie kan namelijk bij consumenten de verwachting worden gewekt dat producten met minder suiker zoeter smaken. Een verwachting heeft namelijk effect op de geproefde smaak. Benieuwd naar de psychologische strategieën die geschikt zijn voor uw product? Neem dan contact met ons op.

  • Verbeter de consumentacceptatie van voedingsproducten_1331910926.jpg

Download de whitepaper ‘Slim verpakken geeft zoetere smaak’

Werkzaam in de voedingsmiddelenindustrie en werkzaam met geherformuleerde voedingsmiddelen (verlagen van suiker, zout en/of vet)? Download dan de whitepaper voor:

  • Inzicht in verschillende psychologische strategieën om de zoetperceptie van consumenten te beïnvloeden
  • Inzicht in de meest recente kennis op gebied van verpakking in relatie tot consumentenpsychologie
  • Antwoord op veelgestelde vragen over de smaakperceptie van consumenten