Sportevenement

De 37ste Veluweloop komt er weer aan!

Het perfecte uitje om samen met collega's, studiegenoten, huisgenoten of andere vrienden te sporten in de mooiste gebieden van de Veluwe. Is jouw vriendengroep/gang/studie/leerstoelgroep de sportiefste van Wageningen? Inschrijven is mogelijk via de blauwe inschrijf knop onderaan dit bericht.

Organisator De Veluweloop

za 13 oktober 2018

De Veluweloop is ooit ontstaan als een protestactie tegen de uitsluiting van Wageningse studenten bij de Batavierenrace. Inmiddels is het veel meer dan een protestbata en heeft het over de jaren heen zijn eigen Wageningse karakter gevormd. Startend en finishend in Wageningen, wordt door 100 teams van elk 12 deelnemers in net iets minder dan 90 km een selectie van de mooiste stukken van de Veluwe doorlopen. Een mix van studenten, WUR-medewerkers en vooral alumniteams, die ooit als student zijn begonnen en waar deelname aan de Veluweloop een vaste traditie is geworden, geven het evenement zijn unieke relaxte sfeer.De link naar de campus is inderdaad dat de start en finish hierzo plaats vinden. Etappe 11 zal op de baan finishen waarna etappe 12 (slotetappe) volledig over de campus zal gaan. Het afsluitende diner zal ook op het sportcentrum zijn.