Huub en Julienne Spiertz Fonds - informatie voor aanvragers

Het HJS Fonds investeert in jonge agrobiologen en gewaskundigen om onderzoek in deze disciplines te bevorderen, met bijzondere aandacht voor duurzame voedselproductie.

Activiteiten

Het HJS Fonds richt zich op financiële ondersteuning van AIO’s en postdocs verbonden aan Wageningen University (jonger dan 35 jaar) met één stipendium van max. € 1500,- per jaar voor een studiereis naar een buitenlandse universiteit of onderzoeksinstituut of een bezoek aan een internationaal congres.

Aanvragen

Het HJS-fonds en het Broekema Fonds nodigen jonge onderzoekers uit om een voorstel in te dienen voor een studiereis. Voorstellen voor een stipendium moeten worden ingediend voor 15 juni 2023 bij dr. Claudius van de Vijver en de toekenningen worden eind juni/begin juli bekend gemaakt. De voorstellen worden beoordeeld door het curatorium van het fonds. Lees voordat je een aanvraag indient eerst de richtlijnen.

Meer over het HJS Fonds