Bachelor Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen

Wij willen de consument (be)grijpen en met die inzichten duurzame productieketens organiseren en analyseren om tot verdere verbeteringen en innovaties te komen. Vragen die aan bod komen in deze opleiding over bedrijfskunde en consumentengedrag zijn: Hoe komt een product tot stand? Welke logistieke factoren spelen een rol? Welke marketingstrategieën zijn van invloed bij het kopen van een product? Hoe nemen consumenten en producenten hun beslissingen?

Bachelor Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen

Waarom deze studie?

  • Bestuderen van de productieketen inclusief het perspectief van de consument, een manier van kijken die je niet tegenkomt bij andere bedrijfskundige opleidingen.
  • Brede basis met vakken als marketing, management, bedrijfskunde, consumentengedrag, sociologie en communicatie.
  • Je kunt je kennis en vaardigheden direct toepassen in het dagelijks leven, bijvoorbeeld bij je vereniging, (bij)baan of onderneming.
  • Internationale mogelijkheden, zoals een exchange (uitwisseling naar een andere universiteit) in het derde jaar.
  • Er is veel ruimte voor eigen initiatief, persoonlijk contact en aandacht om academisch te groeien.
  • Focus op maatschappelijke veranderingen zoals duurzaamheid. En de sector Fast Moving Consumer Goods (FMCG), dit zijn onze dagelijkse producten (eten, drinken, verzorgingsproducten etc.) en zorgen door hun grote omloopsnelheid voor veel dynamiek in de productieketen.

Studieprogramma van Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen

Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen is een driejarige bachelor opleiding. In het eerste jaar bieden we een brede gezamenlijke basis, waarna je in het tweede jaar een keuze maakt tussen de specialisatie bedrijf (bedrijfskunde) of consumenten (consumentengedrag). In het derde jaar heb je de ruimte om de opleiding op maat verder invulling te geven.

In het overzicht van de Studieprogramma van de opleiding kun je per studiejaar zien welke vakken je kunt volgen. Of Vergelijk de opleiding met andere opleidingen.

Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen in beeld

- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan

Toelating en inschrijving

Word jij enthousiast van marketing, management, bedrijfskunde, consumentengedrag sociologie en communicatie? Kijk dan op de pagina Toelating & Inschrijving of je met jouw achtergrond wordt toegelaten tot de opleiding en schrijf je in!

Studenten vertellen

Wil je weten hoe studenten de opleiding en het studeren in Wageningen ervaren? Lees en bekijk de Verhalen van studenten.

Naast dat dit proces enorm leerzaam is, maak je vrienden voor het leven en heb je een gezellige tijd!
Student Dennis Beemsterboer

Na je studie

Lees welke beroepen je kunt gaan doen als je na je bachelor een master hebt afgerond en lees de verhalen van afgestudeerden op Na de opleiding Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen.

Aansluitende masters

Nadat jij je bachelor hebt afgerond kun je uit meerdere masteropleidingen kiezen die goed aansluiten. Bij sommige opleidingen heb je gelijk toegang, andere masteropleidingen kennen een schakelprogramma/pre-master om je overstap mogelijk te maken. Lees meer over de Aansluitende masteropleidingen.