Over de business unit Glastuinbouw

De business unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research richt zich op innovaties in de glastuinbouwsector. Samen met bedrijfsleven, wetenschap en overheid analyseren we vragen over bedrijfsvoering en teelt en vertalen we ze in toepassingsgericht onderzoek en innovatietrajecten.

De business unit Glastuinbouw is een onafhankelijke, internationaal opererende onderzoeksorganisatie die staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid, praktische duurzame oplossingen en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

De business unit Glastuinbouw heeft vestigingen in Wageningen en Bleiswijk. De vestiging Bleiswijk ligt in het hart van de Gemeente Lansingerland, de 2e glastuinbouwgemeente van Nederland. Hierdoor zijn de lijnen naar zowel de praktijk als naar de wetenschap klein en kunnen we gebruik maken van een schat aan extra praktijk- en wetenschappelijke kennis, expertise en faciliteiten die binnen Wageningen University & Research beschikbaar is.

Onze onderzoekfaciliteiten zijn uniek in de wereld: van kassen voor onderzoek naar duurzame gewasbescherming, via experimentele energiebesparende kassen tot meetopstellingen voor het doen van onderzoek aan kasmaterialen en het vroegtijdig signaleren van stress van het gewas. Op de locatie Bleiswijk zijn twee Innovatie en Demonstratie Centra gerealiseerd: op het terrein van Energie en Waterbehandeling.

Bedrijfsleven en overheden

Bent u een ondernemer, bedrijf of overheidsorganisatie dan is uw vraag, onze uitdaging! Stel uw vraag en wij zorgen ervoor dat u snel in contact komt met de juiste expert:

Bezoek ons: