Betaalgegevens invullen bij Studielink (Bachelor)

Vanaf mei begint Wageningen University met het berekenen van het voorlopig collegegeld.
Als je je verzoek tot (her)inschrijving hebt ingediend in Studielink en het voorlopig collegegeld is door Wageningen University berekend, dan verschijnt in Studielink de taak: "Vul je betaalgegevens in".

Vul deze gegevens zo spoedig mogelijk in! Om ingeschreven te kunnen worden per 1 september, is de uiterste betaaldatum 31 augustus.

Een betaalwijze kiezen

Vul eerst het land in waar je bank is gevestigd. Is je bank in het SEPA gebied gevestigd, dan kun je kiezen voor een digitale machtiging.

Is je bank buiten het SEPA gebied gevestigd, dan gaat de betaling altijd via de onderwijsinstelling. Vink de verklaring aan en klik daarna op de knop ‘Bevestigen’.

Digitale machtiging

Via de optie ‘Digitale machtiging’ kun je een machtiging voor een Europese incasso afgeven. Lees eerst de voorwaarden voor de machtiging door.

• Geef aan of je zelf betaalt of dat iemand anders voor jou gaat betalen.
  • Indien je hebt aangegeven dat een ander gaat betalen, krijg je een overzicht van je keuzes. Vink de verklaring aan en klik op de knop “Opslaan”. Je krijgt dan mail van Studielink, die je moet doorsturen naar de persoon, die voor jou gaat betalen.
  • Indien je zelf gaat betalen, dan moet je aangeven of je al dan niet in termijnen wilt betalen.
  • Vul daarna de rekening gegevens in.
  • Je krijgt een overzicht van je keuzes. Lees deze door, vink de verklaring aan en klik op de knop “Opslaan”.

Betaling op een andere wijze

Bij Wageningen University betekent dit, dat je het gehele bedrag collegegeld ineens zelf gaat overmaken of door een derde laat overmaken naar de rekening van Wageningen University. Geef aan of je zelf betaalt of dat iemand anders voor jou gaat betalen.

• Kies bij de vraag “Wil je in termijnen betalen?” voor Nee.
  • Vul daarna de rekening gegevens in.

Let op! Bij het overmaken van het collegegeld is betalen in meerdere termijnen NIET mogelijk. Het hele bedrag moet ineens worden betaald. Kies daarom bij ‘Wil je in termijnen betalen’ voor ‘Nee’. Wil je in meerdere termijnen betalen, dan moet je voor de digitale machtiging kiezen.

Betalen met een Bewijs Betaald Collegegeld

Kies in Studielink de betaalwijze ‘Betaling op een andere wijze’ en stuur het Bewijs Betaald Collegegeld op naar Wageningen University. Dit kan je via Studielink regelen of vraag de studentenadministratie van jouw opleiding om het naar ons te mailen.

Je kunt het eventueel ook zelf aanleveren, dan moet het sturen naar Antwoordnummer 30, 6700 VB Wageningen (een postzegel is niet nodig). Je kunt het Bewijs Betaald Collegegeld ook inleveren aan de Studentenbalie in het Forum.

Wanneer heb ik betaald?

Zodra je de digitale machtiging in Studielink hebt bevestigd, heb je aan je betalingsverplichting ten behoeve van de inschrijving voldaan. Doe dit voor 1 september. Bevestig je later, dan kun je worden ingeschreven.

Als je hebt gekozen voor overmaken dan heb je pas aan de betalingsverplichting voldaan zodra het bedrag door Wageningen University is ontvangen. Zorg dat Wageningen University het collegegeld voor 31 augustus heeft ontvangen. Ontvangen wij de betaling later, dan kun je niet worden ingeschreven.

Disclaimer

Aan de tekst op deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. De genoemde voorwaarden en bedragen zijn onder voorbehoud en kunnen worden aangepast naar aanleiding van nieuwe wetgeving of besluiten van het instellingsbestuur.