Studentenverhaal

"We zijn met een groep enthousiaste studenten"

"Ik voel me goed op mijn plek bij deze studie. In de bachelor heb je veel contacturen, dat vond ik prettig. Ook is er veel afwisseling; er zijn hoorcolleges, werkgroepen, practica en veldwerk. In het tweede jaar zijn we op buitenlandse excursie geweest, dat was echt heel tof. We bezochten projecten en organisaties en interviewden verschillende betrokkenen. In de vakken ervoor leer je over irrigatie, erosie en duurzaam landgebruik. Vervolgens kom je daar en zie je het allemaal in het echt! Dan rijd je door zo’n land en dan zie je de terrassen, irrigatiesystemen en andere maatregelen, waarover je tijdens colleges geleerd hebt. Ik merkte dat iedereen daar super enthousiast van werd!"

De buitenlandse excursie was heel tof

Gemotiveerd

"Wat ik ook een pluspunt vind: gemotiveerde docenten. Stuk voor stuk gepassioneerd over hun vakgebied; ik heb nooit het gevoel gehad dat ze al jaren hetzelfde doen. Bovendien zijn mijn medestudenten eveneens heel gemotiveerd. Waarom? Ik denk omdat de meesten heel bewust voor de opleiding hebben gekozen, voor de inhoud en niet voor de stad. Nu ik bezig ben met de master International Land and Water Management hebben we ook een enthousiaste groep studenten. Veel komen uit het buitenland en dat is heel leuk. Sommigen hebben al jaren werkervaring en die kunnen dingen soms in heel ander perspectief zetten of een goede aanvulling geven. Daar leer je ontzettend veel van."

Studentenleven

"Het studentenleven in Wageningen is heel divers. Eerst dacht ik dat er niet zo veel te doen was als je niet bij een studentenvereniging bent aangesloten, maar ik kwam er snel achter dat er ook veel andere dingen georganiseerd worden: lezingen, feestjes of symposia. Ik vind het ook heel gezellig thuis met mijn huisgenootjes en er zijn veel sportmogelijkheden. Sinds kort rijd ik paard, dus ga ik vaak de natuur in. En mijn studiegenoten vormen een leuke groep, iedereen is open en gezellig. We werken hard, maar kunnen ook gewoon veel plezier maken. Daarom doe ik ook graag mee met activiteiten die onze studievereniging Nitocra organiseert."

Ilsa Philips, masterstudent

Terug naar Studenten vertellen