Studentenverhaal

Student Annemarie Kester - BSc Food Technology

Inmiddels in Annemarie Kester al een derdejaars studente Levensmiddelentechnologie. Met al veel ervaring van haar studie op zak blikt ze in het onderstaande stukje terug op haar studiekeuze en haar studentenleven tot nu toe.

Ook ben ik blij dat veel vakken zowel colleges als practica hebben.

Studiekeuze

“Op de middelbare school koos ik een breed profiel met Natuur en Gezondheid als basis omdat ik nog niet wist wat ik echt wilde. Wel vond ik scheikunde altijd al een heel leuk vak en heb ik ook  altijd al interesse gehad in voeding. Tijdens een open dag van Wageningen University kwam ik in aanraking met de opleiding Levensmiddelentechnologie.  De opleiding is wetenschappelijk, maar toch ook toegepast. Ik wil wel altijd weten waar ik mee bezig ben, zodat het doel duidelijk is. Dat de opleiding ook zo breed is gaf voor mij de doorslag om naar Wageningen te gaan en Levensmiddelen te gaan studeren. En dat bevalt nog steeds erg goed!”

Opleiding

“Doordat het een brede opleiding is, heb je veel verschillende soorten vakken waardoor je kan blijven afwisselen. Zo  leer je hoe een product in elkaar zit, maar ook het proces van hoe het gemaakt is, hoe het houdbaar wordt gemaakt en hoe het product op de markt aangeboden wordt aan de consument. Ook ben ik blij dat veel vakken zowel colleges als practica hebben. Hierdoor zit je niet constant in de collegebanken maar kun je de theorie zelf uitproberen in de praktijk. Zo eindigde het vak  ‘Food Properties and Function’ met een lange periode van verschillende practica. Hierin mocht je zelf een nieuw voedingsmiddel verzinnen en uitzoeken hoe je dat vervolgens kan maken.  Daarna testte je je eigen product op smaak, houdbaarheid en andere eigenschappen. Dit vond ik erg leuke practica omdat we heel vrij werden gelaten en alle informatie die je tot dan toe geleerd had kon toepassen.”

Studentenleven

“Wageningen is een vrij kleine studentenstad en bijna alle studenten zitten op kamers. Hierdoor zitten er veel studenten bij elkaar, waardoor je overal wel bekenden tegenkomt, en zijn er heel veel dingen te doen voor studenten. Dit maakt Wageningen erg gezellig! In mijn eerste jaar ben ik lid geworden van studentenvereniging SSR-W. Hier heb ik een jaarclub en een dispuut waar ik iedere week mee afspreek en daarnaast ben ik actief geweest in meerdere commissies. Ook hou ik ervan om hard te lopen, al komt het vaak genoeg voor dat ik het hiervoor te druk heb met andere leuke dingen!”

Toekomst

“Ik zou graag verder willen gaan in de richting van productontwikkeling en een baan op dit gebied lijkt mij momenteel erg leuk. Ik vind het interessant om te zien dat er steeds nieuwe producten op de markt komen en ik zou hier graag ook een rol in spelen.”

Terug naar Studenten vertellen