Alumniverhaal

Alumni Susanne Conradi – Communicatiemedewerker bij Movisie

Waarom heb je gekozen voor deze studie?

Bij het kiezen van een studie viel mij direct op dat deze master in Wageningen anders was dan communicatiestudies in andere steden: veel meer gericht op gedrag, maatschappelijke vraagstukken en life sciences. Die combinatie sprak mij erg aan. Tijdens mijn bachelor en master volgde ik life science vakken op het gebied van klimaatverandering en gezondheid. Deze vakken gaven meer verdieping en het interdisciplinaire aspect beviel mij goed. Tot mijn stage bij SME (een adviesbureau gericht op duurzaamheid) had ik nog geen concreet beeld van wat ik wilde en hoe het werkende leven eruit zou zien. In mijn optiek was de stage een groot pluspunt van de opleiding. Ik leerde veel over wat het vakgebied communicatie in de praktijk inhoudt en kon mijzelf ontwikkelen in een veilige omgeving. Nu werk ik als communicatiemedewerker bij Movisie, waarbij alles wat ik heb geleerd samenkomt. Movisie is een kennisinstituut voor sociale vraagstukken, met als doel het realiseren van een duurzame positieve verandering voor mensen in een kwetsbare positie. Ik sla een brug tussen de wetenschap en de samenleving, door de onderzoeken te delen met de praktijk. Zo geeft het praktische handvatten aan bijvoorbeeld sociaalwerkers en gemeenten om te kunnen toepassen in hun werk. Mijn werkzaamheden bestaan uit interviews met experts, artikelen schrijven en delen en (online) leerbijeenkomsten organiseren. Ook ben ik betrokken bij het Kennisplatform Integratie en Samenleving, een platform voor een inclusieve samenleving. Ik vind alle onderwerpen die aan bod komen interessant en inspirerend en heb het gevoel iets te kunnen bijdragen aan de maatschappij. Daarom vind ik het ook zo leuk om te bedenken hoe we daar het beste over kunnen communiceren. Ik ben heel blij met waar ik door deze studie terecht ben gekomen!