Education Experience

Wageningen University & Research wil de informatie voor, communicatie met en services voor studenten en docenten gaan verbeteren. Het is de bedoeling dat we ‘de klant’, de behoefte van onze studenten en docenten, hierin centraal gaan stellen. Om dit te realiseren worden student en docent journeys ingezet om het gesprek aan te gaan met studenten en docenten. Dit moet leiden tot een overzicht en prioritering waar de universiteit haar verbeteringen op in moet zetten.

Vanaf zomer 2018 is het Education Experience team vanuit Education & Student Affairs (ESA) gestart met het in kaart brengen van de wensen en behoeftes van studenten. Door middel van sessies werken studenten en medewerkers samen aan het in kaart brengen van de student journey. Daarnaast zijn we in december 2019 ook gestart met het in kaart brengen van de behoeften van de docenten.

Er wordt gebruik gemaakt van persona. Deze persona representeren allen een deel van de doelgroep. Het is de bedoeling dat vanuit het perspectief en de behoefte elk van deze persona behoeften duidelijk worden. In de afgelopen maanden zijn sessies en resultaten over deze onderwerpen voltooid:

Aan de volgende onderwerpen wordt momenteel gewerkt:

Deze sessies zijn gebaseerd op de ‘customer journey’ methodiek welke veelvuldig in het bedrijfsleven wordt gebruikt. Wij hanteren enige aanpassingen omdat onze doelgroep, de studenten, complexer zijn dan gewone klanten. We maken daarnaast ook gebruik van Design Thinking gebaseerd op de methodes van Stanford, Awareness mapping en de 'Make your Mark' methode.