Student Experience

Wageningen University & Research wil de informatie voor, communicatie met en services voor studenten gaan verbeteren. Het is de bedoeling dat we ‘de klant’, de behoefte van onze studenten, hierin centraal gaan stellen. Om dit te realiseren worden student journeys ingezet om het gesprek aan te gaan met studenten. Dit moet leiden tot een overzicht en prioritering waar de universiteit haar verbeteringen op in moet zetten.

Vanaf zomer 2018 is het Student Experience team vanuit Education & Student Affairs (ESA) gestart met het in kaart brengen van de wensen en behoeftes van studenten. Door middel van sessies werken studenten en medewerkers samen aan het in kaart brengen van de student journey.

Er wordt gebruik gemaakt van persona. Deze persona representeren allen een deel van de doelgroep. Het is de bedoeling dat vanuit het perspectief en de behoefte elk van deze persona  journey’s ontstaan. Aan de volgende journey’s wordt momenteel gewerkt:

Deze sessies zijn gebaseerd op de ‘customer journey’ methodiek welke veelvuldig in het bedrijfsleven wordt gebruikt. Wij hanteren enige aanpassingen omdat onze doelgroep, de studenten, complexer zijn dan gewone klanten. We maken daarnaast ook gebruik van Design Thinking gebaseerd op de methodes van Stanford.