Studentenverhaal

Mijn klasgenoten komen uit elk gebied van de wereld die je ook maar kan bedenken

Student Leisure, Tourism and Environment
Vooropleiding: Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs, Saxion

Tijdens mijn bachelor scriptie kwam ik in contact met verschillende mensen die de studie Leisure, Tourism and Environment hebben afgerond
Sharon, student Leisure, Tourism and Environment

Doorstuderen
Tijdens mijn bachelor Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs op het Saxion in Deventer merkte ik aan mijzelf dat ik nog erg zoekende was. Wat wil ik hierna gaan doen? Toerisme is echt iets voor mij, dit weet ik. Maar alles wat ik in de afgelopen jaren tijdens mijn bachelor geleerd had voelde nog incompleet en sloot net niet aan bij wat ik eigenlijk leuk vind. Tijdens mijn bachelor scriptie, waarin ik onderzoek deed naar wat een verantwoordelijke toerist nu eigenlijk is, kwam ik in contact met verschillende mensen die de studie Leisure, Tourism and Environment (MLE) in Wageningen hebben afgerond. Ik besloot het programma op de website te bekijken en al snel bleek dat precies alles wat ik niet vond op mijn bachelor, werd aangeboden in deze master. De bachelor ging meer over het management en marketing gedeelte, waar deze master zich richt op social science en onderzoek binnen toerisme.

Ervaringen
De vakken die ik tot nu toe heb gevolgd hebben me zeer veel nieuwe dingen geleerd, de kennis die ik al had van mijn bachelor was een goede start, de master een geweldige verdieping. Het verschil voor mij om van Bachelor naar Master te gaan was even wennen, in plaats van ‘stampen’ is het hier echt begrijpen. De master in Wageningen laat me erg vrij in de keuzes die ik wil maken omtrent welke vakken je er bij wilt kiezen. Het studentenleven in Wageningen is ook één van de verschillen, Wageningen is een echte studentenstad. Al snel besloot ik in het bestuur te gaan bij Licére (de studievereniging van MLE), dit bleek een meer dan goede keuze: ik hou er van om evenementen te organiseren en wanneer je bestuurslid bent leer je veel nieuwe vrienden kennen. Wat mij tot nu toe het allerbeste is bevallen aan Wageningen is het internationale karakter, 50% van mijn klasgenoten komt niet uit Nederland, maar uit welk gebied je ook maar kan bedenken van de wereld. Dit alleen al is een enorm leuke en leerzame uitdaging!

Op dit moment ben ik onderweg naar Nepal om in Kathmandu mijn thesis te gaan doen op het gebied van luchtvervuiling en het effect op toerisme. Wanneer ik er weer ben hoop ik een stage te vinden die dezelfde richting op gaat.

Al met al weet ik zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt door in Wageningen te gaan studeren, het is een verbreding en verdieping van mijn bachelor en ik weet zeker dat het mij later op de arbeidsmarkt meer kans geeft!

Meer over Leisure, Tourism and Environment