Minor Voeding en Gezondheid voor HBO-studenten

Een aantal vakken van de bestaande minor ‘Nutrition and Health’ sluit niet goed aan op de voorkennis van HBO studenten in de richting van voeding en/of gezondheid. Daarom heeft het opleidingsteam Voeding en Gezondheid twee andere pakketten vakken samengesteld voor deze doelgroepen.

Voorbereiding op de master Nutrition and Health

Ben je HBO student in de richting van voeding en/of gezondheid en denk je erover de master Nutrition and Health te gaan doen, dan proef je met het volgen van onderstaande vakken aan het studeren op academisch niveau, en bereid je je inhoudelijk voor op de master. Je hoeft dan minder ‘schakelvakken’ (zoals statistiek en research methodology) in je masterprogramma op te nemen waardoor je meer keuzeruimte hebt. Ook als je geen interesse hebt om door te stromen naar de master Nutrition and Health, geeft onderstaande combinatie van vakken je een gedegen basiskennis van voeding en gezondheid.

Net als de bestaande minor ‘Nutrition and Health’ worden onderstaande vakken in het eerste semester gegeven. 1MO is een vak dat in periode 1 in de morgen gegeven wordt. 3WD is een vak dat in periode 3 gedurende hele dagen gegeven wordt. Zie voor de periodes de volgende website.

Als je op onderstaande vakken klikt ga je naar een beschrijving van de vakken in de studiegids. Let op: wijzigingen voorbehouden. Het definitieve rooster voor het komend studiejaar komt in de zomer online.

De aanbevolen combinatie vakken van totaal 30 ECTS voor HBO studenten in de richting van voeding (bijv. Voeding & Diëtetiek, of Voeding & Gezond Leven):

Periode Vak Naam ECTS
1MO HNH24306 Nutrition Research Methodologies 6
1AF HNH24806 Introduction to Epidemiology & Public Health 6
2MO MAT15303 én MAT15403 Statistics 1 en Statistics 2 6
2AF* CBI10306 of GEN11806 Cell Biology óf Fundamentals of Genetics* 6
3WD HAP10306 Principles of Human Physiology 6

* Kies 1 vak afhankelijk van je interesse en voorkennis.

De aanbevolen combinatie vakken van totaal 30 ECTS voor HBO studenten in de richting van gezondheid (bijv. Verpleegkunde en Verloskunde):

Periode Vak Naam ECTS
1MO HNH24306 Nutrition Research Methodologies 6
1AF HNH24806 Introduction to Epidemiology & Public Health 6
2MO MAT15303 én MAT15403 Statistics 1 en Statistics 2 6
2AF HNH32206 Food Components and Health 6
3W HAP10306 Principles of Human Physiology 6

* Kies 1 vak afhankelijk van je interesse en voorkennis.

Heb je vragen? Mail dan naar het opleidingsteam Voeding en Gezondheid via bvg.mnh@wur.nl.