Studeren in Kopenhagen: ik ga het doen!

Voor een half jaar weg naar Kopenhagen om daar te studeren en gewoon een geweldige tijd te hebben. Ik ben een derdejaars bachelor student en ik studeer Moleculaire Levenswetenschappen. Tijdens mijn minor periode ga ik studeren in Kopenhagen. Voordat ik aan mijn studie begonnen was, had ik al besloten om in mijn bachelor naar het buitenland te gaan. Mijn zus heeft het gedaan en ik wou het ook.

Het besluit om naar Kopenhagen te gaan was nog erg lastig, maar ik heb vooral gekeken naar de vakken die ik kan volgen. Mijn studie beslaat al uit erg veel onderwerpen, maar ik heb gekeken naar wat ik nog niet gedaan heb en dat heb ik gevonden bij de universiteit in Kopenhagen. Ik ga hier vooral in de richting van de anorganische chemie vakken volgen.

Daarnaast ga ik er niet alleen heen voor de vakken, maar ook voor de stad en de mensen. Zo’n ervaring in het buitenland is natuurlijk niet compleet zonder veel nieuwe mensen te ontmoeten en ook erg veel plezier te hebben. Dat is dus precies wat ik van plan ben om te doen. Dus dat wordt erg veel Engels praten met Deense maar ook andere internationale studenten. Daarnaast hoop ik ook nog een paar woordjes Deens te leren.

In ieder geval heb ik al een kamer in een hele populaire wijk, lekker dicht bij de universiteit. Ik ben er dus helemaal klaar voor en heb er ontzettend veel zin in.

You can also follow me (@evelienheusinkveld) and other WURldexplorers on Instagram: search for #WURldexplorers!