Data, AI en Robotica

Ontdek de meerwaarde en toekomst van data, AI en robotica bij Wageningen University & Research, ‘s werelds toonaangevende universiteit op gebied van gezonde voeding en leefomgeving. Ontwikkel je kennis en kunde met onze opleidingen en cursussen die de laatste wetenschappelijke inzichten vertalen naar jouw praktijk.

Bekijk het aanbod en ontdek welk programma bij jou past.

Kunstmatige Intelligentie

De ontwikkelingen in de kunstmatige intelligentie gaan snel. Kunstmatige intelligentie is voor WUR onontbeerlijk in onderzoek en onderwijs op het gebied van gezonde voeding in een gezonde omgeving. Dat doen we al met het herkennen van de kwaliteit van voedsel met camerabeelden, volautomatisch het land bewerken onder wisselende lokale omstandigheden, de gezondheid van vee van afstand monitoren, het bepalen welke erfelijke eigenschappen leiden tot vruchtbare en resistente rassen en gewassen. De lijst met toepassingen kent bijna geen eind.

Artificial Intelligence