Wonen in Wageningen

Veel mensen gaan op kamers als ze bij Wageningen University & Research gaan studeren. Het is niet altijd makkelijk om een studentenkamer in Wageningen of omgeving te vinden. Hoe eerder je erbij bent, hoe meer kans je maakt.

ROOM.nl

Voor een kamer bij Idealis of DUWO, kun je je inschrijven op ROOM.nl. Je kunt dit al doen op het moment dat je 16 wordt. Op die manier bouw je inschrijftijd op. Woningcorporatie Idealis is dé studentenhuisvester in Wageningen.

Hoe vind ik een kamer in Wageningen?

De meeste studenten in Wageningen huren een kamer via ROOM.nl bij Idealis, maar je kunt ook kiezen om zelf een kamer te zoeken via andere kanalen.

Zoek je een moderne studio on campus in Wageningen? Dan ben je bij DUWO aan het juiste adres. Uiterst betaalbaar, voorzien van alle gemakken. Voorzieningen zoals supermarkt op de begane grond en een goede verbinding naar het stadscentrum. Daarnaast zijn er ook gemeubileerde studio’s voor PhD’ers en gasten van de onderwijsinstelling beschikbaar.

Short Stay Wageningen is vanaf een week goedkoper dan een hotel in Wageningen.

Wonen bij een host of gastgezin

Wonen bij een host of gastgezin is een unieke en gezellige manier van wonen. Je hebt je eigen kamer, maar deelt voorzieningen als de keuken of badkamer. Het is een ideale oplossing als je net op kamers gaat of als je tijdelijk een woonruimte zoekt. Hospi Housing heeft een groot netwerk van geverifieerde hosts en gastgezinnen en zorgt voor de perfecte match. Meld je gratis aan via:https://hospihousing.com.

Handige links