Inschrijven bij de gemeente
Als je voor je studie in Wageningen gaat wonen moet je je inschrijven bij de gemeente. Ook als je in een andere gemeente gaat wonen moet je je daar inschrijven. Hier lees je hoe je dat doet en wat je daarvoor nodig hebt.
Hoe schrijf ik me in bij de gemeente Wageningen?
Als je voor je studie in Wageningen gaat wonen moet je je inschrijven bij de gemeente. Hiervoor heb je het volgende nodig:
- Een geldig legitimatiebewijs;
- Een koop- of huurcontract van je woning of kamer;
- Bij inwoning of onderverhuur: schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner met een kopie van diens legitimatiebewijs. Let op: als de hoofdbewoner in een woning van de Woningstichting woont, heeft de gemeente toestemming nodig van de Woningstichting.
Contact en adres
Gemeente Wageningen
Afdeling ‘Burgerzaken’, Markt 22, Wageningen.
Tel. 0317-492911 or 0317-492450.
Je kunt je op onderstaande tijden inschrijven:
Zonder afspraak: woensdag 8:30-12:30 en vrijdag 13:30-19:00
Op alle andere dagen (maandag – vrijdag) kun je alleen op afspraak langskomen. Je kunt hier je afspraak maken of digitaal je documenten versturen.
Wat moet ik doen als ik in een andere gemeente ga wonen?
Als je woonruimte in een andere plaats hebt gevonden zul je je bij die gemeente in moeten schrijven. In zijn algemeenheid heb je daarvoor de volgende documenten nodig:
- Geldig paspoort of identiteitskaart
- Bewijs van verblijf, bijvoorbeeld een huurcontract
Kijk altijd op de website van de gemeente waar je je wil inschrijven voor actuele informatie over welke documenten je nodig hebt.