Blended

Symposium Gezonde, duurzame voeding en leefstijl voor kinderen

Wil je op een effectievere manier bijdragen aan gezonde en duurzame leefstijl voor kinderen? Dan is dit symposium een uitstekende keuze voor jou.

Tijdens dit evenement delen we, met externe partners, de nieuwste inzichten over gezond en duurzaam eten. Maar we focussen ons ook op een gezonde omgeving, voedingsgedrag en gezondheidsinterventies voor kinderen en jongeren. Ook discussiëren we over belangrijke onderwerpen zoals voedseleducatie en betrokkenheid van ouders.

Organisator Wageningen Academy
Duur 1.5 dag

Een volgende editie wordt naar verwachting in 2024/2025 georganiseerd.
Je kunt alvast interesse tonen.

Waarom deelnemen aan dit symposium?

Dit symposium geeft je verdiepende en nieuwe inzichten in de (on)mogelijkheden rondom leefstijl en jeugd. Daarnaast doe je inspiratie op waar je direct mee aan de slag kan. Zo kan je je eigen werkzaamheden in dit vakgebied optimaliseren.

Is dit symposium voor jou?

Ben je betrokken bij gezonde en duurzame leefstijl en jeugd? Dan is dit symposium iets voor jou. In het bijzonder als je werkzaam bent bij gemeenten. Of werkt als GGD-medewerker, arts, diëtist, beleidsmaker of onderzoeker.

Verder welkomen we ook coaches, JLE-makelaars, JOGG-regisseurs en het bedrijfsleven.

Programma & topics

Tijdens dit programma worden exclusieve onderzoeksresultaten gedeeld. Dit programma bestaat uit een online voorbereidingsonderdeel.

Online onderdeel
Het online onderdeel geeft je de mogelijkheid om je alvast voor te bereiden. Stel je voor, maak kennis met de experts en doe alvast kennis op over gezonde en duurzame voeding voor kinderen en COVID-19 effecten op het eetgedrag van kinderen. In totaal kost je dit ongeveer 4 uur.

Symposium
Het onderdeel op locatie, het symposium is een mix van lezingen en interactieve sessies.

Lezingen

Big O(besity): de uitdagingen om kinderen op een gezond gewicht te houden Dr. ir. Monica Mars, associate professor, WUR
Stimuleren van gezonde voeding op school en thuis Dr. ir. Gertrude Zeinstra, projectleider en onderzoeker, WUR
Jong Leren Eten Drs. Vivienne Tersteeg, programmabureau Jong Leren Eten, RVO
Wat beweegt de jeugd? Dr. Annejet Plaisier, kinderarts Rijnstate Ziekenhuis
De praktische toepassing: hoe en waarom gebruiken organisaties die werkzaam zijn in ‘gezonde en duurzame jeugd’ wetenschappelijke inzichten? Interview onderleiding van Marthe Huigens MSc, Projectmanager Voedingscentrum, met diverse sprekers, waaronder Ingrid Keller-Cayet van Madaga, Anne van Boven van Groentjessoep en Manja van Munster van Gelderse Sport Federatie.

Discussiesessies

Ouderbetrokkenheid bij leefstijl Onder leiding van Fieke Franken MSc en ir. Els van Coeverden, WUR
Co-creatie van succesvolle gedragsinterventies: Ontrafel de black box door wetenschap en praktijk te verbinden Onder leiding van Dr. ir. Gertrude Zeinstra & Dr. ir. Ellen van Kleef, WUR
Beleidsontwikkeling en voedseleducatie Onder leiding van Dr. ir. Sanne Raghoebar en Anouk Mesch PhD, WUR
Hoe bereiken we kinderen met een lage sociaal economische positie met leefstijlverbetering? Onder leiding van Peter Legters, JOGG & Meeke Ummels, WUR

Praktische informatie

€295,- per persoon, inclusief materialen, online learning, lunch, koffie/thee/water.

Maximaal 80 deelnemers.

Op basis van aanwezigheid ontvang je na afloop een certificaat.

Blijf op de hoogte

Dit Symposium heeft op 17 mei 2022 plaatsgevonden. Een volgende editie wordt naar verwachting in 2024 weer georganiseerd. Je kunt alvast interesse tonen.

Voor vragen over het symposium kun je contact opnemen met Wageningen Academy.