Blijf jezelf uitdagen: ga opnieuw de schoolbanken in!

23 november 2021

Je bent al een tijdje aan het werk, maar je merkt dat je meer wilt. Meer doen aan de problemen die je ziet. De klimaatcrisis, de afname van biodiversiteit of ongezonde eetpatronen. Herkenbaar? Dan is het tijd om weer student te worden!

Naast het oplossen van problemen kan het ook zijn dat andere redenen hebt om verder te willen leren, bijvoorbeeld om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren. Wat je motivatie ook is: jezelf door ontwikkelen is altijd een goed idee!

Alle opleidingen overzichtelijk bij elkaar

Om het je makkelijk te maken hebben de Universiteiten van Nederland (voorheen VNSU) hun opleidingen voor professionals op één platform verzameld. Hier vind je opleidingen en (online) cursussen op de onderzoeksgebieden van Wageningen University & Research (WUR), maar natuurlijk ook hele andere onderwerpen van andere universiteiten.

Een leven lang leren bij WUR

Het aanbod van studies bij WUR is gevarieerd: van gezonde voeding tot de leefomgeving. Bij WUR leer je hoe je de grote mondiale uitdagingen waar we voor staan kan aanpakken. De opleidingen die WUR voor je klaar heeft staan zijn een combinatie van praktijksituaties met nieuwe theoretische inzichten en benaderingen.