Product

Scientific Writing (online of face-to-face)

Heb je moeite met het schrijven van goed gestructureerde zinnen en alinea’s? Krijg je maar geen goed lopende tekst, zelfs niet na talloze verbeteringen? Vraag je je af waarom jouw tekst zo moeilijk leesbaar is?

Deze cursus wordt aangeboden in samenwerking met de Wageningen Graduate schools (WGS).

Cursusomschrijving

In deze praktische cursus leer je hoe je deze problemen kunt oplossen en hoe je een heldere en goed gestructureerde wetenschappelijke tekst schrijft. De cursus omvat hoorcolleges, klassikale oefeningen en discussies, en uitvoerige feedback op jouw teksten.

Doelgroep

Promovendi en auteurs met weinig schrijfervaring die bezig zijn met het schrijven van een artikel of dissertatie (of daar binnenkort aan gaan beginnen). Deze cursus is niet geschikt voor promovendi tijdens de eerste 18 maanden van hun PhD-traject die nog geen onderzoeksresultaten hebben en/of nog niet met het schrijfproces begonnen zijn, omdat je tijdens de cursus elke week stukken van je academische tekst moet indienen. De cursus is ook niet geschikt voor promovendi die een onderzoeksvoorstel aan het schrijven zijn. Het maximale aantal deelnemers per groep is 14.

Doelstellingen van de cursus

• De cursist leert duidelijke, goed samenhangende teksten te schrijven
  • De cursist verkrijgt meer kennis over zinsopbouw en alinea-indeling
  • De cursist leert stijlfouten herkennen en verbeteren
  • De cursist leert gedachten bondig en pakkend te formuleren
  • De cursist verkrijgt meer inzicht in grammatica en interpunctie
  • De cursist leert eigen teksten zelfstandig te redigeren

Praktische informatie en studiepunten

Toelatingseisen

Promovendi die aan deze cursus willen deelnemen, moeten voldoen aan een van de volgende vereisten:

1. Je hebt de eerste 18 maanden van je promotietraject afgerond.
    of
  2. Je hebt de eerste 12 maanden van je promotietraject afgerond EN je voldoet aan een van de volgende voorwaarden:

• je beschikt over voldoende geanalyseerde onderzoeksresultaten om een artikel te kunnen schrijven
    • je bent al bezig met het schrijven van een artikel
    • je bent bezig met het schrijven van je dissertatie

Is dit van toepassing op jouw situatie, en wil je je inschrijven voor de cursus? Stuur dan een e-mail naar Wageningen in’to Languages (into@wur.nl). Wageningen in’to Languages controleert bij je onderzoekschool of je in aanmerking komt.

WUR-medewerkers en personen die niet aan de universiteit verbonden zijn moeten eveneens over voldoende geanalyseerde onderzoeksresultaten beschikken, of al bezig zijn met het schrijven van een artikel, om tot deze cursus te worden toegelaten. Heb je vragen over deze vereisten? Mail ons voor meer informatie.

Alle deelnemers moeten een score halen van minimaal 70 op de Oxford Online Placement Test (klik hier om te kijken hoe je je kunt aanmelden) of een gelijkwaardige score op een andere internationale test:

• Minimaal 6.5 op het IELTS-examen
  • Minimaal grade A op het FCE-examen (Cambridge)
  • Minimaal grade C op het CAE-examen (Cambridge)
  • Minimaal 87 op het TOEFL-examen (internet-based)
  • Een RATEr-certificaat met een "pass" voor alle onderdelen
  • Een diploma van een Engelstalige Master.

Data en tijden

De cursus Scientific Writing wordt 14 keer per jaar aangeboden, waarvan 7 keer in het eerste semester en 7 in het tweede semester. Kijk hieronder voor het actuele rooster.

Rooster PhD en Postdoc cursussen 2024

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Vul dan ons registratieformulier in om je aan te melden voor onze notificatielijst en zo op de hoogte te blijven van nieuwe data en inschrijfmogelijkheden.

Cursusmateriaal

Het cursusmateriaal wordt online beschikbaar gesteld. De kosten hiervoor zijn bij de cursusprijs inbegrepen.

Certificaat

Om het certificaat van de cursus te verkrijgen moeten de cursisten aan onderstaande 4 voorwaarden voldoen: (1) de eerste les bijwonen, (2) minstens 4 van de 5 resterende lessen bijwonen, (3) de cursist dient de lessen in zijn geheel bij te wonen en (4) alle opdrachten op tijd ingeleverd hebben.

Cursusprijs

Gereduceerde prijs* € 345
Universiteits-/interne prijs** € 690
Externe prijs € 770

De prijs is inclusief studie- en cursusmateriaal.

* Wanneer heb je recht op de gereduceerde prijs?

• Promovendi van Wageningen University & Research met een goedgekeurd Training and Supervision Plan (TSP) die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University (EPS, PE&RC, VLAG, WASS, WIAS, WIMEK).
  • Postdocs van Wageningen University & Research die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University.

** Wanneer heb je recht op de universiteits-/interne prijs?

• Andere promovendi / postdocs en medewerkers van Wageningen University & Research.

Opzegtermijn

Je kunt je zonder bijkomende kosten afmelden voor de cursus tot vier weken voor aanvang van de cursus. Hierna zal het geldende tarief in rekening worden gebracht, tenzij je:

• iemand kunt vinden die je plaats wil innemen in de cursus. Geef in dat geval naam en contactinformatie van deze persoon door aan de cursuscoördinator. In dit geval bedragen de kosten voor opzegging € 50,-.
  • een geldige reden hebt om je af te melden voor de cursus (ziekte of een sterfgeval van een familielid van 1e of 2e graad). Dit geldt alleen voor promovendi en postdocs van Wageningen University & Research. In dit geval zal de gereduceerde prijs in rekening gebracht worden en verwachten we een e-mail van je supervisor/PI met de reden van afmelding.