Product

Advanced Dutch 1 (standard track)

Wil jij je Nederlandse taalvaardigheid verder verhogen, bijvoorbeeld om met je collega’s of vrienden te praten over je onderzoek, kunst of politiek? Wil je deel kunnen nemen aan discussies op de werkvloer of binnen je kennissenkring? Lijkt het je leuk om met je buren te kunnen praten, bijvoorbeeld over jullie woonomgeving? Wil jij je woordenschat uitbreiden en oefenen met communicatievaardigheden en daarnaast iets leren over wat typisch Nederlands is? Volg dan de cursus Advanced 1.

Doelgroep

De cursus is voor internationale medewerkers, promovendi of expats die al een beetje kennis van het Nederlands hebben en die Nederlands willen leren voor sociale doeleinden op en buiten de werkvloer.

Cursusniveau

Startniveau: Op weg naar B1 (CEFR)
Eindniveau: B1 (CEFR)

Cursusinhoud

Wat leer je tijdens deze cursus?

Na deze cursus kun je:

Grammatica wordt altijd in een communicatieve context en in functionele situaties behandeld.

Bijvoorbeeld: Wanneer je leert om te vertellen over relaties, leer je tegelijk over het relatief pronomen omdat kennis over dit grammaticale onderwerp zinvol en relevant is om op een hoger niveau goed ingewikkelde zaken zoals relaties genuanceerd en gestructureerd te kunnen beschrijven.

Cultuur en geschiedenis beïnvloeden de taal van een land. Daarom is er in deze cursus ook aandacht voor interessante en relevante aspecten van de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Kennis over deze onderwerpen maakt het makkelijker om Nederlanders en hun reacties te begrijpen.

Bijvoorbeeld:

Wat voor gebaren gebruiken Nederlanders om hun taaluitingen kracht bij te zetten? Hoe internationaal zijn deze gebaren? Hoe open praten Nederlanders over geld? Wat verwachten Nederlanders van buitenlanders die in Nederland wonen?

Toelatingseisen

Je hebt voorkennis van het Nederlands nodig om te starten. Als je Intermediate Dutch 2 hebt gedaan, kun je meedoen aan Advanced Dutch 1.

Je kunt ook starten als je al eerder Nederlands hebt gestudeerd, bijvoorbeeld in je eigen land. Plan dan een online intake via into@wur.nl zodat we kunnen kijken welk niveau geschikt is.

Data en tijden

Deze cursus wordt jaarlijks aangeboden in februari/maart en oktober.

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Klik dan hier en wij laten het je weten als je je kunt inschrijven voor nieuwe data.

Locatie

Je volgt de lessen online via onze Virtual Classroom in Brightspace of bij ons op locatie: Campus Wageningen University & Research.

Aantal bijeenkomsten

14 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Zelfstudie

3 tot 4 uur zelfstudie per week.

Cursusmateriaal

Nederlands in Actie, ISBN: 9789046908426

Bij deelname aan deze cursus ontvang je tijdig meer informatie over de aanschaf van het cursusmateriaal.

Certificering

Je ontvangt een certificaat van Wageningen in'to Languages als je in minimaal 80% van de lessen aanwezig was. Wil je verder werken aan je taalvaardigheid? Kijk dan eens bij onze Advanced Dutch 2 cursus.

Kosten

WUR medewerkers en partners Kosteloos - De kosten voor deze cursus kunnen gedragen worden door de afdeling/kenniseenheid waar je werkzaam bent. Lees meer hierover.
WUR medewerkers en promovendi € 535,-
Regulier tarief € 550,-

De cursusprijs is exclusief het cursusmateriaal.