Product

Advanced Dutch 2

Spreek je al goed Nederlands maar wil je je genuanceerder, gedetailleerder en met meer finesse kunnen uitdrukken? Wil je je zekerder voelen als je communiceert in een professionele of formele context? Wil je meer diepgang kunnen geven aan gesprekken met Nederlandse vrienden en collega’s? Wil jij je woordenschat uitbreiden, oefenen met communicatievaardigheden en daarnaast leren over wat typisch Nederlands is? Volg dan de cursus Advanced Dutch 2!

Doelgroep

De cursus is voor internationale medewerkers, promovendi of expats die al kennis van het Nederlands hebben en die Nederlands willen leren voor sociale doeleinden op en buiten de werkvloer.

Cursusniveau

Startniveau: B1 (CEFR)
Eindniveau: Op weg naar B2 (CEFR)

Cursusinhoud

Wat leer je tijdens deze cursus?

Grammatica wordt altijd in een communicatieve context en in functionele situaties behandeld.

Bijvoorbeeld: Wanneer je leert formele brieven te schrijven, leer je tegelijk over het passivum omdat kennis over dit grammaticale onderwerp zinvol en relevant is om op een hoger niveau een goede, formele brief te kunnen schrijven.

Cultuur en geschiedenis beïnvloeden de taal van een land. Daarom is er in deze cursus ook aandacht voor interessante en relevante aspecten van de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Kennis over deze onderwerpen maakt het makkelijker om Nederlanders en hun reacties te begrijpen.

Bijvoorbeeld:

Wat voor soort complimenten kun je wel/niet aan een collega geven? Hoe herinner je een vriend vriendelijk doch dringend aan een belofte die hij/zij heeft gemaakt maar nog steeds niet nakomt? Hoelang kun je in Nederland praten over je eigen positieve eigenschappen voordat men je arrogant begint te vinden?

Toelatingseisen

Voor Advanced Dutch 2 heb je voorkennis van het Nederlands nodig. Als je Advanced Dutch 1 hebt gedaan, kun je meedoen aan Advanced Dutch 2.

Je kunt ook starten als je al eerder Nederlands hebt gestudeerd, bijvoorbeeld in je eigen land. Plan dan een online intake via into@wur.nl zodat we kunnen kijken welk niveau geschikt is.

Data en tijden

Deze cursus wordt jaarlijks aangeboden in februari/maart en oktober.

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Klik dan hier en wij laten het je weten als je je kunt inschrijven voor nieuwe data.

Locatie

Je volgt de lessen online via onze Virtual Classroom in Brightspace of bij ons op locatie: Campus Wageningen University & Research.

Aantal bijeenkomsten

14 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Zelfstudie

3 tot 4 uur zelfstudie per week.

Cursusmateriaal

Nederlands op niveau, ISBN: 9789046904411.

Bij deelname aan deze cursus ontvang je tijdig meer informatie over de aanschaf van het cursusmateriaal.

Certificering

Je ontvangt een certificaat van Wageningen in'to Languages als je in minimaal 80% van de lessen aanwezig was. Wil je verder werken aan je taalvaardigheid? Kijk dan eens bij onze Advanced Dutch 3 cursus.

Kosten

WUR medewerkers en partners Kosteloos - De kosten voor deze cursus kunnen gedragen worden door de afdeling/kenniseenheid waar je werkzaam bent. Lees meer hierover.
WUR medewerkers en promovendi € 535,-
Regulier tarief € 550,-

De cursusprijs is exclusief het cursusmateriaal.