Product

Social Dutch 4

Deze cursus is bedoeld voor buitenlandse studenten die hun Nederlandse taalvaardigheid verder willen verhogen. Kun je al goed Nederlands spreken in sociale situaties maar wil je je Nederlandse taalvaardigheid verder verhogen, bijvoorbeeld om met je medestudenten of vrienden te praten over je studie, stage of reizen? Wil je duidelijker kunnen vertellen wat je mening is over diverse onderwerpen of hoe je je voelt in uiteenlopende situaties? Wil jij je woordenschat uitbreiden en oefenen met communicatievaardigheden en daarnaast iets leren over wat typisch Nederlands is? Volg dan de cursus Social Dutch 4.

Doelgroep

De cursus is voor bachelor- en masterstudenten die al voorkennis van het Nederlands hebben en die Nederlands willen leren voor sociale doeleinden.

Cursusniveau

Instapniveau: A2 (CEFR)
Eindniveau: Op weg naar B1 (CEFR)

Cursusinhoud

Het belangrijkste doel van deze cursus is om te leren communiceren in het Nederlands. Er wordt aandacht besteed aan alle vaardigheden: spreken, luisteren, lezen en schrijven.

Wat leer je tijdens deze cursus?

Vergeleken met de Social Dutch 1 t/m 3 cursussen wordt er meer tijd besteed aan grammatica, woordenschat en uitspraak. Lees- en schrijfvaardigheid worden vooral geoefend tijdens de zelfstudie-uren.

Na deze cursus kun je:

Grammatica wordt altijd in een communicatieve context en in functionele situaties behandeld.

Bijvoorbeeld: Wanneer je leert om adviezen te formuleren, leer je tegelijk over het gebruik van de constructie ‘Ik zou …’ omdat kennis over dit grammaticale onderwerp zinvol en relevant is om op dit taalniveau op respectvolle wijze een advies te formuleren.

Cultuur en geschiedenis beïnvloeden de taal van een land. Daarom is er in deze cursus ook aandacht voor interessante en relevante aspecten van de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Kennis over deze onderwerpen maakt het makkelijker om Nederlanders en hun reacties te begrijpen.

Bijvoorbeeld:

Hoe direct reageert een Nederlander als je hem slecht nieuws geeft? Hoe gebruikelijk is het in Nederland om emoties te tonen op de werkvloer of in een les? Moet je wachten tot iemand om je mening vraagt voordat je een mening geeft? Hoe open zijn Nederlanders over het soort onderwijs dat ze gevolgd hebben?

Toelatingseisen

Voor deze cursus heb je voorkennis van het Nederlands nodig. Als je Social Dutch 3 hebt gedaan, kun je meedoen aan Social Dutch 4.

Je kunt ook starten als je al eerder Nederlands hebt gestudeerd, bijvoorbeeld in je eigen land. Plan dan een online intake via into@wur.nl zodat we kunnen kijken welk niveau geschikt is.

Data en tijden

Groep Dagen Startdatum Einddatum Tijd Status
Social Dutch 4 (face-to-face) dinsdag + donderdag 16 april 2024 20 juni 2024 19.15-20.45 uur

Bekijk het volledige rooster hier.

Deze cursus wordt jaarlijks aangeboden in januari, april en september.

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Klik dan hier en wij laten het je weten als je je kunt inschrijven voor nieuwe data.

Locatie

Je volgt de lessen online via onze Virtual Classroom in Brightspace of bij ons op locatie: Campus Wageningen University & Research.

Aantal bijeenkomsten

15 online bijeenkomsten van 1,5 uur.

Zelfstudie

3 tot 4 uur zelfstudie per week.

Cursusmateriaal

Nederlands in actie, ISBN: 9789046908426

Bij deelname aan deze cursus ontvang je tijdig meer informatie over de aanschaf van het cursusmateriaal.

Certificering

Je ontvangt een certificaat van Wageningen in'to Languages als je in minimaal 80% van de lessen aanwezig was. Wil je verder werken aan je taalvaardigheid? Kijk dan eens bij onze Advanced Dutch 1 cursus.

WUR studenten € 90,-
Regulier tarief € 275,-

De cursusprijs is exclusief het cursusmateriaal.
Betaling: we sturen je een factuur per email op de dag van de cursusstart.