Verschillende evenementen Wetenschapsknooppunt Wageningen University uitgesteld

16 maart 2020

Vanwege de aangescherpte richtlijnen rondom het coronavirus zijn verschillende evenementen van Wetenschapsknooppunt Wageningen University verplaatst. Zowel de ontwerpwedstrijd en twee Junior Science Labs zijn beiden met een maand uitgesteld.

De finale van de Ontwerpwedstrijd, waarin kinderen uit groep 5 tot en met groep 8 een hulpmiddel of een concreet idee bedenken om te zorgen dat we betere voedselkeuzes maken, wordt verplaatst van woensdagmiddag 1 april naar woensdagmiddag 20 mei. Verder is de aanmeld- en inleverdeadline is verplaatst naar dinsdagochtend 14 april. Mochten de richtlijnen verder worden aangescherpt, houd dan vooral deze pagina goed in de gaten voor verdere wijzigingen.

Wil je meer lezen over de Ontwerpwedstrijd, of je klas aanmelden? Klik dan op de onderstaande button.

Website Ontwerpwedstrijd

Daarnaast zijn ook twee Junior Science Labs verplaatst van woensdagmiddag 13 mei naar woensdagmiddag 24 juni. De inschrijvingen voor de Junior Science Labs openen op dinsdag 12 mei. Tijdens deze Junior Science Labs gaan we dieper in op de onderwerpen Verpakkingen: verse soep of plastic troep? en Sensorisch onderzoek. Tijdens het Lab Verpakkingen leer je wat het nut is van verpakkingen, en hoe je kan voorkomen dat de plastic soep verder groeit. Bij Sensorisch onderzoek kijken we hoe je zelf onderzoek kan doen met smaak!

Wil je meer lezen over de Junior Science Labs, of je er voor aanmelden? Klik dan op de onderstaande button.

Website Junior Science Labs