Wetenschappers inspireren pabo-studenten WUR-onderwerpen in de klas te brengen

23 februari 2022

Woensdag 23 februari kwamen rond de 100 tweedejaars pabo-studenten van Christelijke Hogeschool Ede naar Wageningen Campus voor het Senior Science Lab. De studenten kregen handvatten om wetenschap en techniek in de klas te brengen bij hun stageschool. Op het programma stonden de workshops Afvalwater, Zaden van planten, Over smaak valt niet te twisten (sensorisch) en Superhelden in je lichaam (immunologie).

Dingen blijven hangen wanneer ik het zie en uitleg van een wetenschapper krijg. Het is toch heel anders dan wanneer ik een filmpje over dit soort onderwerpen bekijk
Pabo-student, CHE

De workshops werden gegeven door Wetenschappers van Wageningen University & Research en bestonden onder andere uit een inleiding door een medewerker van het Wetenschapsknooppunt, een presentatie van de wetenschapper en een interactief gedeelte waarin met elkaar wordt besproken hoe de studenten de onderzoek kunnen vertalen naar activiteiten voor in hun stageklas.

De studenten zijn via hun opleiding uitgenodigd voor het Senior Science Lab. Als Wetenschapsknooppunt brengen wij wetenschap in de klas. Dit doen we door het uitnodigen van basisschoolleerlingen en hun leerkrachten op de universiteit, het ontwikkelen was lesmateriaal en ook met deze inspiratiedag voor pabo-studenten.

Het is mooi om te zien dat de pabo-studenten niet alleen via de wetenschapper vakkennis krijgen, maar ook onderling volop lesideeën uitwisselen
Ellen van Seben, projectleider wetenschapsknooppunt