Over Wageningen Centre for Development Innovation

Bij Wageningen University & Research willen we dat onze kennis en inzichten een grote maatschappelijke impact creëren. Daarom spannen we ons in om de waarde van onze kennis te vergroten. Onze deskundigen bij Wageningen Centre for Development Innovation creëren deze waarde door kennis om te zetten in actie.

Elke dag ondersteunen we individuen, bedrijven, sectoren en landen bij het versterken van hun capaciteit voor duurzame en inclusieve ontwikkeling.

Dankzij de kracht van ons netwerk, de brede kennis die binnen Wageningen University & Research beschikbaar is, onze praktische kennis en de wijze waarop we inhoudelijke expertise combineren met procesbegeleiding, kunnen we kennis omzetten in actie en de kwaliteit van leven verbeteren.

We kijken er naar uit om samen met u nieuwe projecten aan te gaan en kennis om te zetten in actie.

Onderdeel van Wageningen University & Research

Wageningen Centre for Development Innovation is gevestigd in het hart van de Nederlandse landbouwsector en staat daardoor voor een unieke interactie tussen capaciteitsontwikkeling, onderzoek en projectuitvoering. Het is onderdeel van Wageningen University & Research en er werken meer dan 60 adviseurs – samen goed voor meer dan 500 jaar veldervaring in internationale ontwikkeling – vol passie aan de uitdagingen van dit moment.

Onze ambitie is om in het domein ‘inclusieve en duurzame voedselsystemen’ bij te dragen aan het duurzame ontwikkelingsdoel om negen miljard mensen te voeden in 2050. Door optimaal gebruik te maken van een uitgebreid netwerk van partners en klanten, ondersteunen we projecten in lage- en middeninkomenslanden die de capaciteiten van mensen, organisaties en instellingen vergroten. Daardoor versterken we lokale voedselsystemen en zetten we kennis om in actie.