Wordt uw gezondere product al gekozen door de consument?

Hoe helpen we consumenten met het maken van de gezondere keuze? Deze vraag staat centraal in een aankomend onderzoek dat wij samen met het bedrijfsleven uitvoeren. Het onderzoek biedt deelnemende bedrijven nieuwe inzichten in hoe zij gezondere producten beter in de markt kunnen zetten. Wij nodigen u graag uit om met dit onderzoek mee te doen.

  • Schijf van 5

Consument vindt kiezen voor gezond moeilijk

Onderzoek wijst keer op keer uit dat de Nederlandse consument graag gezondere voedingskeuzes wil maken. Gezondheid is een van de belangrijkste argumenten bij het kopen van voedsel. Maar consumenten maken deze keus niet gemakkelijk uit zichzelf.

De gezondere keuze makkelijker maken

De aanbieders van gezondere producten, van producent tot (online) supermarkt, kunnen een bijdrage leveren aan het makkelijker maken van de gezondere keuze voor de consument. Wij gaan samen met u onderzoeken hoe u deze beïnvloeding kunt realiseren.

Deze inzichten kunt u vervolgens zelf benutten voor de vermarkting van uw product, waarmee u extra waarde creeert voor uw klanten.
Marieke Meeusen, onderzoeker

Interventies voor direct resultaat

Tijdens dit onderzoek voeren we verschillende interventies uit. Denk daarbij aan een andere schapindeling, andere plaatsen in de winkel, promotieactiviteiten. Samen met de deelnemende bedrijven ontwikkelen, implementeren en evalueren we deze interventies. Op deze manier komen onderzoek en praktijk samen en ontdekken we nieuwe manieren om de gezondere keuze makkelijker te maken. De opgedane inzichten bieden u genoeg mogelijkheden om te zorgen dat uw aanbod eerder, sneller en makkelijker gekozen wordt, waardoor uw verkoop stijgt.

Voordelen als u meedoet:

  • u weet hoe u de verkoop van uw product kan verhogen
  • u krijgt inzicht in de effectiviteit van casussen van andere deelnemers
  • uw interventies zijn wetenschappelijk onderbouwd en hebben meer kans van slagen