Market intelligence Monitoren consumentengedrag

Consumentengedrag monitoren

Inzicht in het gebruik van uw producten door consumenten is vaak de sleutel tot commercieel succes. De wensen en behoeften van consumenten veranderen doorlopend. Voldoet een winkel- of schappresentatie zodanig aan de wensen van de consument dat uw product de beste plaats in het schap krijgt of leidt een aanpassing ervan tot meer aankopen en een hogere klanttevredenheid? En zodra de consument uw product heeft aangeschaft, heeft u voldoende inzicht in het gebruik ervan thuis? Wie consumeert uw product? Op welk moment en op welke manier?

Wageningen Economic Research helpt u deze vragen te beantwoorden zodat u met de verworven inzichten uw aanbod beter kunt afstemmen op de vraag.

Van near time-metingen tot virtuele schappen

Wij brengen consumptie, gebruik en acceptatie van (nieuwe) voedselproducten gedetailleerd en betrouwbaar in kaart. Wij gebruiken hiervoor internationaal beschikbare consumentenpanels.

Ook ontwikkelen we op basis van technologische en wetenschappelijke kennis nieuwe methodes en apps om effectief en betrouwbaar de relatie van de consument tot producten in kaart te brengen. Zoals een app die nauwkeurig het consumptiepatroon van consumenten in kaart brengt met near time-metingen op een respondentvriendelijke manier. Ook zetten wij virtual reality in bij schaptesten om inzichten te krijgen over het aankoopgedrag van consumenten in verschillende winkelsituaties en omstandigheden. Op deze manier kunnen we snel en kosteneffectief winkelsituaties nabootsen en point of sales-materiaal testen.

Zo ontdekt u hoe de consument uw product koopt en gebruikt en welke factoren het aankoopgedrag in relatie tot uw assortiment bepalen en beïnvloeden.

Vraag de whitepaper over Consumentengedrag voor bedrijven aan

De Market intelligence puzzel

Consumentengedrag monitoren

Dit is één stukje van de Market intelligence puzzel. Benieuwd naar de hele puzzel? Bekijk dan de pagina Market Intelligence: een onderbouwde kijk naar de toekomst.

Waarom Wageningen Economic Research:

  • Wetenschappelijk onderbouwde inzichten in het gedrag van consumenten van uw product in diverse aankoopsituaties en consumptiemomenten
  • Al tientallen jaren innovatief in wereldwijd markt- en consumentenonderzoek
  • Uitgebreid netwerk van experts en unieke kennis van wereldwijde agri- en voedselvoedselmarkt
  • State of the art data en modellen, apps en domeinexpertise