Epidemie-spel: hoe makkelijk verspreidt een ziekte?

5 oktober 2018

Hoe makkelijk een ziekte verspreidt ervaar je door het spelen van dit epidemie-spel. Ziek zijn wil je het liefst voorkomen. Je kan niet wachten tot je je weer beter voelt. De vraag is dan; hoe ben je ziek geworden? Ben je aangestoken door iemand anders die ziek is?

Zieke dieren kunnen elkaar ziek maken. Dit kan heel gevaarlijk zijn, zeker wanneer het gaat om een zeer besmettelijke ziekte. Soms kan je niet zien dat een dier ziek is en andere dieren besmet.

Speel het spel in de klas

Het epidemie-spel is simpel uit te voeren en vergt weinig voorbereiding. Wil je het zelf ervaren? Download de speluitleg.

Wetenschapper in de klas

Wetenschappers van Wageningen University & Research komen graag in de klas om les te geven en onderzoekjes te doen met de kinderen. Wil je uitgebreid aandacht besteden aan dit onderwerp? Kies dan voor de les: 'Epidemie nabootsen met dobbelspel' met wetenschapper Ronald Petie.