Terugblik activiteiten 2e jaar PPS Grasvelden, Klimaat en Biodiversiteit

11 mei 2022

Een groot deel van Nederland bestaat uit grasvelden. En deze velden kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de uitdagingen op het gebied van klimaat en teruglopende biodiversiteit. In 2020 hebben organisaties, bedrijven en overheden de handen ineen geslagen om in de PPS ‘Grasvelden, Klimaat en Biodiversiteit’ een bijdrage te leveren aan deze uitdagingen.

Om terug te blikken op het tweede onderzoeksjaar hebben we een PDF gemaakt met daarin alle resultaten en opgeleverde producten. Je vindt er allerlei informatie in over klimaat, water & temperatuur, maar ook over gras en koolstoflegging. Zo zijn de uitkomsten van het onderzoek naar het ‘verkoelend effect van verschillende graszoden en grassoorten, in vergelijking met verharde oppervlaktes tijdens warme dagen’ heel interessant.

De link naar het overzicht staat rechtsbovenaan op deze pagina. Heb je inhoudelijke vragen over de PPS Grasvelden, Klimaat en Biodiversiteit? Dan kun je terecht bij projectleider John Verhoeven.