AGCULTURE Lid van de Club van 100

14 maart 2022

AGCULTURE, een business unit van AGC die zich bezig houdt met glasoplossingen voor kassen, heeft zich aan gesloten bij de Club van 100. De Club van 100 is geïnitieerd door Wageningen University & Research, de Business Unit Glastuinbouw & Bloembollen met als doel de samenwerking tussen het bedrijfsleven en het strategische toegepast onderzoek te verstevigen. De Club van 100 is uniek omdat het de wetenschappelijke expertise met de praktische now-how van haar leden bij elkaar brengt. Samen werken wij aan nieuwe innovaties die bijdragen aan een toekomstbestendige en duurzame sector.

Het lidmaatschap van AGCULTURE bij de Club van 100 is een logische vervolgstap sinds de start van de samenwerking in 2018. “De Business Unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research is echt een steun geweest in de oprichting van AGCULTURE. Middels onze samenwerking konden we profiteren van de wetenschappelijke kennis en ervaring rondom de behoeften van telers. Daarmee konden wij nieuwe glas oplossingen ontwikkelen die pasten bij de vraag vanuit de markt. WUR heeft geholpen bij de ontwikkeling van de producten door dit onder echte omstandigheden te testen. We hebben succesvolle producten op de markt gebracht, zoals Fountain met hoge toegevoegde waarde die is gefocust op de optimalisering van licht transmissie en verspreiding, als ook de klimaatcontrole binnen de kas. Deelnemen aan de Club van 100 was een logische vervolgstap na zo’n sterk samenwerkingsverband”, legt Mohammad Shayesteh, productmanager van AGCULTURE uit.

Jacqueline van Oosten, business development manager van de Club van 100 is erg blij met deze stap. “De drive van AGCULTURE om het geavanceerde glas verder te vernieuwen is indrukwekkend. Ze werken met passie aan nieuwe oplossingen die passen in verschillende omstandigheden en markten. Dat is waarom ze erg goed passen binnen de Club van 100. We zijn er trots op dat ze lid zijn geworden en kijken uit naar de voortzetting van deze samenwerking.”

Het lidmaatschap geeft ook de gedeelde visie weer van de Club van 100 en AGCULTURE om de productie te optimaliseren en het gebruik van energie te verlagen en de levenscyclus van een kas te verbeteren. “Bij AGCULTURE ontwikkelen we een hoogwaardig technologisch glas en service dat lang meegaat. Daarmee dragen we bij aan duurzame productiviteit, terwijl we de footprint van telers helpen verlagen. Door bij de Club van 100 aan te sluiten, zijn we onderdeel geworden van een krachtig netwerk. De partners delen het doel om de glastuinbouw sector te versterken en oplossingen te bedenken voor de uitdagingen van vandaag en morgen. Het feit dat we onderdeel zijn van deze club zal ervoor zorgen dat wij de ervaring van andere leden kunnen gebruiken om telers te helpen in hun transitie naar meer efficiënte en duurzame modellen. We zijn echt onderdeel van een waardevolle samenwerking”, concludeert Mohammad Shayesteh.