Burgemeester Beijing op bezoek bij Wageningen University & Research in Bleiswijk

15 oktober 2019

Op dinsdag 15 oktober bracht de burgemeester van Beijing, dhr. Chen Jining, samen met een aantal directeuren van het stadsbestuur een bezoek aan de BU Glastuinbouw en Bloembolllen van Wageningen University & Research (WUR) in Bleiswijk. De burgemeester en de voltallige delegatie uit China werden begeleid door dr. Arthur Mol, vice-voorzitter van de Raad van Bestuur van WUR.

In Bleiswijk werd het gezelschap, in aanwezigheid van de burgemeester van Lansingerland, Pieter van de Stadt, ontvangen door Caroline van der Salm namens de Business Unit. Tijdens de rondleiding door de kassen werden drie innovaties toegelicht: de combinatie van vis en slateelt op water, de nieuwste productiesystemen in de "all-electric" Kas 2030 en komkommer onder LED-belichting. Dhr. Chen Jinjing toonde zich zeer geïnteresseerd in deze laatste ontwikkelingen rond duurzame productie van groente, één van de belangrijke speerpunten in China.

DSC07860 - kopie.jpg

De burgemeester bouwt hiermee verder aan de relatie tussen China en de Business Unit in Bleiswijk. In 2011 bezocht zijn voorganger, Guo Jinlong, ook al deze locatie en tijdens het staatsbezoek van China aan Nederland in 2014 presenteerde Business Unit Manager Sjaak Bakker de laatste ontwikkelingen aan president Xi Jinping op de Keukenhof. Dit bezoek benadrukt opnieuw de grote interesse vanuit China voor de innovaties die Wageningen Universiteit & Research, samen met haar partners uit het bedrijfsleven, te bieden heeft op het terrein van efficiënte en duurzame voedselproductie in de kastuinbouw.

's Middags werd het bezoek aan WUR voortgezet op de Campus in Wageningen.