Hortilux Schréder sluit zich aan bij Club van 100 van Wageningen University & Research

7 mei 2020

Hortilux Schréder heeft zich aangesloten bij de Club van 100 van de Business Unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research. Doel van de Club van 100 is dat het Nederlandse tuinbouwcluster zijn voorsprong op het gebied van kennis behoudt door het doen van strategisch onderzoek. Algemeen directeur Michèl de Wit van Hortilux Schréder: “De Club van 100 draagt bij aan het samen bouwen aan een duurzame sector.”

De Club van 100 draagt bij aan het samen bouwen aan een duurzame sector.
Michèl de Wit, algemeen directeur van Hortilux Schréder

Deelnemers aan de Club van 100 krijgen toegang tot de brede expertise van de business unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research. Op deze manier dragen ze bij aan de financiering van het toegepast-strategische onderzoek in Nederland. Deelname aan de Club van 100 bestaat uit twee delen: 50% van de inleg blijft beschikbaar voor het bedrijf (in de vorm van snelle toegang tot kennis). De andere 50% wordt besteed aan pre-competitieve projecten.

Groeilichtoplossingen

Hortilux Schréder, gevestigd in Monster (Zuid-Holland), is een van de grotere spelers in de ontwikkeling, levering en toepassing van groeilichtoplossingen (LED, HPS en hybride) voor de internationale glastuinbouw en indoor farming. Daarnaast biedt zij advies, begeleiding en service om de groeilichtinstallatie optimaal te benutten en in topconditie te houden.

Algemeen directeur Michèl de Wit van Hortilux Schréder: “Onze missie is telers wereldwijd ondersteunen om het maximale resultaat uit het gebruik van groeilicht te halen, met zorg voor de mens en de planeet. Dus: duurzame innovatie met maatschappelijke relevantie. Dat kan alleen bereikt worden door samen te werken met relevante partners én door relevant onderzoek. Daarom past onze missie uitstekend bij de doelstellingen van de Club van 100.”

Michèl de Wit, algemeen directeur van Hortilux Schréder

“De deelnemende bedrijven aan de Club van 100 vormen naar ons idee de Champions League van de Nederlandse tuinbouw”, vervolgt De Wit. “Het is daarmee een mooie voedingsbodem om nieuwe en bestaande samenwerkingsverbanden verder te initiëren en ontwikkelen. Een mooi voorbeeld is het gezamenlijk Fossielvrij Telen, waar met behulp van groeilicht gezorgd wordt voor meer opbrengst per m2, maar zonder gebruik van fossiele brandstoffen. Daarbij is de Business Unit Glastuinbouw van  Wageningen University & Research als gerenommeerde onderzoekspartij zeer relevant voor het fact based ontwikkelen van nieuwe toepassingstechnieken..”

Club van 100

Inmiddels zijn ruim 70 bedrijven aangesloten bij de Club van 100. Jan Willem de Vries van de Business Unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research: “Hortilux Schréder is een speler van wereldformaat. Daarom zijn we zijn heel blij dat zij zich aansluiten  bij de Club van 100.”