Stolze sluit zich aan bij Club van 100

10 oktober 2019

Tuinbouwtoeleverancier Stolze heeft zich aangesloten bij de Club van 100 van de business unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research (WUR). Doel van de Club van 100 is dat het Nederlandse tuinbouwcluster zijn voorsprong op het gebied van kennis behoudt door het doen van strategisch onderzoek. Inmiddels hebben zich meer dan 70 bedrijven aangesloten, en dat aantal blijft groeien.

Deelnemers aan de Club van 100 krijgen toegang tot de brede expertise van de business unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research. Op deze manier dragen ze bij aan de financiering van het toegepast-strategische onderzoek in Nederland. Jan Willem de Vries, projectleider van de Club van 100. "Steeds meer bedrijven zien in dat het ontwikkelen van nieuwe kennis belangrijk is. Als je als bedrijf niet meedoet aan de Club van 100, dan kan het betekenen dat je op achterstand komt ten opzichte van je concullega's."

Door de Club van 100 zijn wij op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in de tuinbouw en kunnen wij als bedrijf tijdig hierop inspelen.
Jilles Goedknegt, Stolze Groep

Stolze Groep

De Stolze Groep is een innovatieve en vooraanstaande installateur die actief is op vijf disciplines: elektro- en watertechniek, groeilicht, Priva-automatisering en klimaattechniek. "Door de Club van 100 zijn wij op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in de tuinbouw en kunnen wij als bedrijf tijdig hierop inspelen", vertelt Jilles Goedknegt. "Tevens kunnen wij terugvallen op deze kennisbron om onze klanten over de juiste gegevens te kunnen laten beschikken. En met de Club van 100 kan verder onderzoek zeker gesteld worden."

Pre-competitieve projecten

Deelname aan de Club van 100 bestaat uit twee delen: 50% van de inleg blijft beschikbaar voor het bedrijf (in de vorm van snelle toegang tot kennis). De andere 50% wordt besteed aan pre-competitieve projecten. De Vries: "Met elkaar kiest de Club van 100 onderwerpen waaraan gewerkt moet gaan worden. Ik ben er dan ook bijzonder trots op dat we op dit moment meer dan tien grote projecten hebben lopen op verschillende gebieden."