Dit zeggen klanten over hun samenwerking met de Wetenschapswinkel

Opdrachtgevers en studenten vertellen wat zij vonden van de samenwerking met de Wetenschapswinkel van Wageningen University & Research.

Sint Martenshof-project

Bram ten Cate coördineerde voor de wetenschapswinkel het Sint Martenshof-project, waarin bewoners samen met onderzoekers en studenten gezamenlijk een tuin ontwierpen. In dit filmpje vertelt hij hoe van wensen en randvoorwaarden (ecologie, water en bodem, inrichting van de tuin) te komen tot een tuinontwerp waar alle bewoners zich in kunnen vinden. In dit filmpje neem hij je mee in het proces en samenwerking tussen alle partijen.

In dit filmpje vertelt Erwin Stevens, een van de bewoners van Sint Martenshof over hoe hun gemeenschappelijke tuin in ontstaan. Hij heeft nog een goede tip voor opdrachtgevers van de Wetenschapswinkel: “Denk goed na over de vraag van je opdracht aan de Wetenschapswinkel.”

Coeliakieonderzoek

Bianca Sikma – Rootsaert is directeur van de Nederlandse Coeliakie Verenging (NCV). Als opdrachtgever van een Wageningen University & Research Wetenschapswinkelproject deelt ze haar ervaringen.

Projectleider Irene Gosselink ging aan de slag met vragen van de Nederlandse Coeliakie Vereniging (NVC). In het filmpje vertelt ze haar ervaringen en de uitkomsten van dit Wetenschapswinkelproject naar gezonde voeding en coeliakie.

Janneke Schultink studeerde af op een Wetenschapswinkelproject over Coeliakieonderzoek. Bekijk het filmpje om te zien hoe zij dit heeft ervaren.