Kennisplatform Veehouderij en humane gezondheid

Samen met vijf kennis- en praktijkorganisaties participeert Wageningen University & Research in het Kennisplatform Veehouderij en humane gezondheid. Dit kennisplatform heeft als doel om kennis over veehouderij en de gezondheid van mens en dier te bundelen, duiden en ontsluiten. Dit is nodig omdat ontwikkelingen in de veehouderij vaak vragen opleveren.

Naast het bundelen en delen van kennis organiseert het Kennisplatform ook symposia en overleggen met de stakeholders. Belangrijke onderwerpen die hier langskomen zijn gezondheid en welzijn van mens en dier, mestverwerking, leefomgeving, omgevingsrecht, bedrijfsvoering, innovatie, risicoperceptie en risicocommunicatie.

Wageningen University & Research neemt deel aan de organisatie in het expertiseforum en communicatieforum. Het expertiseforum volgt wetenschappelijke ontwikkelingen, bereidt de publicaties van Kennisplatform inhoudelijk voor en beantwoordt specifieke vragen. Het communicatieforum adviseert over de aansluiting van de kennis op de maatschappij.