Circular@WUR: cruciale rol voor Start-ups in transitie naar een circulaire economie

28 maart 2022

De transitie naar een circulaire biobased en klimaatbestendige samenleving is hét antwoord op veel van de maatschappelijke uitdagingen waar we vandaag voor staan. Van 11 tot en met 13 April organiseert Wageningen University & Research (WUR) de driedaagse conferentie Circular@WUR. Volg inspirerende masterclasses en workshops en ontmoet de meest innovatieve circulaire bedrijven in Nederland tijdens deze conferentie. Laat u inspireren door Start-ups en Spin-off organisaties die een cruciale rol spelen in de transitie naar een circulaire economie.

“Start-ups en spin-offs make the wheel of circular economy turn”, zo luidt de titel van één van de inspirerende workshops bij Circular@WUR op 11 April, door Maurits Burgering en Gitte Schober van WUR. Tijdens deze workshop zal de cruciale rol van Start-ups en Spin-offs in de transitie naar een circulaire biobased en klimaatbestendige samenleving aan bod komen. “Juist deze kleinere organisaties zijn in staat om met hun ondernemerschap daadwerkelijk concrete resultaten te boeken en doorbraken te realiseren met disruptieve technologieën”, zegt Gitte Schober. “Steeds vaker zien we dat Start-ups en Spin-off organisaties het grote verschil maken in de maatschappij met de disruptieve technologiën die zij ontwikkelen”, concludeert Maurits.

Het programma van de conferentie omvat diverse relevante en impactvolle keynotes, masterclasses en workshops waarin u de circulaire uitdaging zelf kunt leren en ervaren. Ook heeft u de mogelijkheid om in gesprek te gaan met de meest innovatieve circulaire bedrijven in Nederland. Laat u o.a. inspireren door de oprichters van Time Travelling Milkman, FUMI Ingredients en MEZT, aan de hand van hun praktijkervaringen.

Als WUR stimuleren wij dergelijke partijen om hun ondernemerschap ten volle tot uiting te brengen, en op die manier positieve impact en waarde te creëren voor de maatschappij. “Start-ups in de circulaire economie staan voor enorme uitdagingen om op te schalen naar commercieel levensvatbare organisaties”, vertelt Corjan van den Berg, CEO FUMI Ingredients. “Graag delen wij onze uitdagingen en inzichten tijdens Circular@WUR, wij gaan graag met u in gesprek.”

De meest innovatieve circulaire bedrijven in Nederland ontmoeten?